Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Культура особистості як основа корпоративної етики закладів вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гавеля, Оксана Миколаївна
dc.date.accessioned 2022-10-27T11:39:55Z
dc.date.available 2022-10-27T11:39:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Гавеля О. М. Культура особистості як основа корпоративної етики закладів вищої освіти // Сучасний культурно-мистецький простір: креативні та інформаційно-комунікативні трансформації : матер. Всеукр. наук.-практ. конф., 21–22 червня 2022 р.; Київ : НАКККіМ, 2022. С. 12-14 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4475
dc.description.abstract На сьогодні актуальними науковими питаннями є підтримка і створення позитивного іміджу компанії, основою якого виступають культурні цінності особистості. Заклади вищої освіти мають забезпечувати творчий розвиток особистості здобувача вищої освіти, який знає та дотримується норм і правил ділової, навчальної, наукової та корпоративної етики і здатен визначати місце корпоративної етики в структурі етичного й культурологічного знання. Культуру особистості ми розглядаємо як основу корпоративної етики закладу вищої освіти. Усе це визначає завдання сформувати в здобувачів вищої освіти високу особисту культуру, уявлення про корпоративну етику, вміння вирішувати соціально-етичні та професійні проблеми, навички аналізу професійних ситуацій і прийняття рішень з етичної поведінки. Актуальним постає питання: виробити в здобувачів вищої освіти здатність до ефективних міжособистісних і професійних комунікацій; компетентності в галузі спільних культурних цінностей закладу вищої освіти, де вони навчаються; здатності застосовувати знання з корпоративної етики в процесі подальшої професійної діяльності. Корпоративна або ділова етика виступає як сучасний організаційний стандарт, набір принципів, культурних цінностей і етичних норм, що регулюють дії та поведінку працівника в певному закладі, установі або організації. Як корпоративна практика і кар'єрна спеціалізація ця галузь знань є, насамперед, нормативною. Вчені, які намагаються зрозуміти поведінку бізнесу, використовують описові методи, якими відображають взаємодію поведінки людини з економічними інтересами компанії. В умовах сьогодення актуалізується проблема створення Кодексів корпоративної етики та поведінки в закладах вищої освіти, оскільки за умов часткової комерціалізації освіти у вишів також з’явилися свої бізнесові інтереси. Часткове впровадження платної форми навчання в закладах вищої освіти України змушує керівництво більшості закладів досить прагматично підходити до питання збільшення прибутків ЗВО за рахунок коштів здобувачів освіти, які самостійно оплачують своє навчання. Нас цікавить культура особистості як важливий ресурс корпоративної етики. З огляду на те, що управління етичною поведінкою є однією з найбільш поширених і складних проблем, з якими стикаються сьогодні бізнес-організації, актуалізацію питання культури особистості ми розглядаємо як основний механізм для вирішення проблем управління організаціями та підприємствами, зокрема менеджменту закладів вищої освіти. Визначення місця корпоративної етики в структурі культурологічного знання пов’язане, насамперед, з культурою особистості та спільними культурними цінностями закладу, установи або організації. Е. Тейлор включав у культурологічне знання мистецтво, мораль, право, звичаї, культи, так пов’язуючи мораль із культурою. В. Віндельбанд та Г. Ріккерт визначали в культурології загальнозначущі цінності: моральні, естетичні, релігійні, еротичні, логічні. Відповідно до цього корпоративну етику можна включати не лише в систему етичного, але й культурологічного знання. Адже корпоративна етика містить у собі універсальний сенс створеної людством культури, яка здатна об’єднувати людей. Завдання вивчення здобувачами вищої освіти культурології багато в чому збігаються із завданням вивчення ними корпоративної етики. Насамперед, це стосується переліку компетентностей як результату вивчення та засвоєння цих дисциплін, зокрема – здатність: збереження лояльності та поваги до закладу вищої освіти; розвитку культури поведінки особистості; підтримки власної репутаційної функції в колективі; дотримання етичних норм колективу; працювати автономно та в команді; вирішувати соціально-етичні, професійні проблеми, навички аналізу професійних ситуацій і прийняття рішень з етичної поведінки в професійному колективі; запобігати конфліктним ситуаціям; розуміння закономірностей культурних змін і впливу на соціум культури й професійної діяльності особистості; зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності й досягнення суспільства; до передбачення соціокультурних і моральних наслідків професійної діяльності; виявляти толерантність до всіх членів колективу тощо. Важливе місце в корпоративній етиці закладу вищої освіти посідає імідж і корпоративний стиль. У їх основі лежить психоемоційне ставлення та відображення уявлення, яке стосується основних сторін його діяльності, з боку керівництва, професорсько-викладацького складу, абітурієнтів, здобувачів освіти, партнерів, гарантів й інших зацікавлених осіб. Позитивний імідж і корпоративний стиль є одними з найважливіших інструментів у досягненні стратегічних цілей закладу вищої освіти й орієнтовані на подальший його розвиток. У Кодексі корпоративної етики та поведінки має бути передбачено зобов’язання працівників підтримувати позитивний імідж закладу вищої освіти. Це має забезпечувати: високий рівень лояльності абітурієнтів, здобувачів освіти, партнерів та інших осіб клієнтів до закладу вищої освіти; підвищення впізнаваності закладу вищої освіти та його послуг; формування більш високого рівня довіри до нього у потенційних клієнтів. Також у цьому регламенті мають бути передбачені заходи з реалізації іміджевої стратегії закладу вищої освіти та з аналізу культури поведінки здобувачів вищої освіти і професорсько-викладацького складу. Це має підвищити рівень надійності й ефективності діяльності закладу освіти. Якщо під ефективністю розуміти результативність і продуктивність системи, то, вочевидь, надійність є однією з умов, що визначає цю ефективність. Відносно людини ефективність її навчання і роботи залежить від здобутої освіти, культури, професійної підготовки, а також від спеціальних здібностей індивіда. Зрозуміло, що всі ці фактори втрачають своє значення, якщо індивід не достатньо надійний. Наскільки б досконало не були прописані в Кодексі корпоративної етики та поведінки зобов’язання працівників, але якщо рівень надійності учасників навчального процесу не є належним, то ефективність їх діяльності буде досить низькою. У разі виникнення конфліктної ситуації можна досліджувати фізичний стан і психічні характеристики особистості, а також культуру її поведінки. Надійна людина – це та, на яку можна покластися, особливо в екстремальних ситуаціях, яка вміє запобігати конфліктним ситуаціям, а в разі потреби швидко їх вирішувати, яка здатна виконувати різноманітні завдання в так званих стрес-ситуаціях (stress – напруга). Отже, індивідуальність і культура особистості посідають особливе місце в корпоративній етиці і забезпечують надійність діяльності закладу вищої освіти. Чітко прописані в Кодексі корпоративної етики та поведінки зобов’язання працівників виступають факторами надійності функціонування закладу вищої освіти. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject менеджмент uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject етика uk_UA
dc.subject корпоративний імідж uk_UA
dc.title Культура особистості як основа корпоративної етики закладів вищої освіти uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу