Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савенко, Оксана Володимирівна
dc.date.accessioned 2022-10-28T11:09:59Z
dc.date.available 2022-10-28T11:09:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Савенко О.В. Креативно-культурні проєкти брендингу сучасної України. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 3. С. 83–88 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4488
dc.description The purpose of the article is to analyse modern cultural and creative branding projects of Ukraine. The research methodology is based on general scientific research methods (analysis, synthesis, and generalisation) and principles of scientific knowledge (reliability and objectivity). The analytical approach has been used to identify the dynamics of changes in the positioning of Ukrainian brands, the comparative and axiological approach has been used to compare the main contents of their value narratives. Scientific novelty. Creative brand projects presented by our country with the aim of forming its positive image have been analysed: “Ukraine NOW” (2018), “Ukraine: Innovating for the Future” (2021), “Vravery to be Ukraine” (2022), “Ukraine Now and Forever” (2022). Conclusions. The brands “Ukraine NOW” (2018) and “Ukraine: Innovating for the Future” (2021) did not have a clear strategy for positioning Ukraine as a powerful cultural centre with its own names, modernity, and cultural achievements. The latest brands (2022) “Vravery to be Ukraine” and “Ukraine Now and Forever” have significantly changed their direction and theme. They are creative and cultural, they highlight a unique, not economic and investment, but primarily cultural value which is based on the characteristic identity and mental features of our people, which are actually a platform for the development of the country and its positioning in the world. The latest brands of Ukraine are capable of significantly reformatting priorities in the perception of Ukraine in the world: they may shift accents, change stereotypes and values, draw attention to our country as a powerful cultural centre in the world. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати сучасні культурно-креативні проєкти брендингу України. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових методах дослідження (аналізу, синтезу, узагальнення тощо) та принципах пізнання (достовірності, неупередженості й ін.). Аналітичний підхід використано для виявлення динаміки змін у позиціонуванні брендів України, порівняльний і аксіологічний – для зіставлення основних змістів їхніх ціннісних наративів. Наукова новизна. Проаналізовано представлені нашою країною з метою формування її позитивного іміджу креативні бренд-проєкти: «Ukraine NOW» (2018), «Ukraine: Innovating For the Future» (2021), «Вravery tо be Ukraine» (2022), «Ukraine Now and Forever» (2022). Висновки. Бренди «Ukraine NOW» (2018) та «Ukraine: Innovating For the Future» (2021), на жаль, не мали чіткої стратегії позиціонування України як потужного культурного центру: із власними іменами, сучасністю і культурними здобутками. Останні бренди (2022) «Вravery tо be Ukraine» та «Ukraine Now and Forever» значно змінили своє спрямування і тематику. Вони креативно-культурні, такі, що мають унікальну не економічно-інвестиційну, а насамперед культурну цінність, яка ґрунтується на характерних ідентично-ментальних особливостях нашого народу, що власне і є платформою для розвитку країни та її позиціонування у світі. Останні бренди України здатні істотно переформатувати пріоритети в сприйнятті України у світовому просторі: змістити акценти, змінити стереотипні та ціннісні установки, привернути увагу до нашої держави як потужного культурного центру у світі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject брендинг uk_UA
dc.subject бренд uk_UA
dc.subject креативно-культурні проєкти uk_UA
dc.subject цінності uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.title Креативно-культурні проєкти брендингу сучасної України uk_UA
dc.title.alternative Modern Creative and Cultural Branding Projects of Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу