Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Феномен режисури Ромео Кастеллуччі: естетика метатеатральної форми руйнування

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іващенко, Ірина Віталіївна
dc.contributor.author Стрельчук, Вікторія Олександрівна
dc.date.accessioned 2023-12-21T10:12:11Z
dc.date.available 2023-12-21T10:12:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Іващенко І. В., Стрельчук В. О. Феномен режисури Ромео Кастеллуччі: естетика метатеатральної форми руйнування. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 4. С. 154–159. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5217
dc.description The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the aesthetic theatre code of the Italian director Romeo Castellucci. Research methodology. The method of analysis and synthesis, the historical method, the method of systematic, genre-stylistic and art analysis is applied. Scientific novelty. Peculiarities of theatrical direction of the Italian director of the end of the 20th – beginning of the 21st century have been studied. R. Castellucci in the context of his activities in the theatre company "Societas Raffaello Sanzio"; based on the art analysis of R. Castellucci's productions, the master's aesthetic theatrical code was revealed; the concept of "destructive theatre" by R. Castellucci was analysed through the prism of levelling the established codes of classical drama. Conclusions. Mysterious plays staged by the Italian director Romeo Castellucci have captivated the audience for more than several decades. The master creates unique living paintings, which are usually based on classical and religious themes and invoke tectonic, elemental forces – impressive visual effects are usually accompanied by organic soundscapes, and sometimes unfold in quasi-mystical silence. The director's work methodology and his system of ideas form a unique and dynamic aesthetic language. R. Castellucci pursues a meta-theatrical form of destruction through which the body, text, sound, narrative, and language are subjected to permanent decomposition, which destroys the audience's usual expectations of what to see and feel in the theatre. The director's aesthetic theatrical code is based on: the actor's physical extremity; a strange sound world and a peculiar use of dramatic speech (for example, incomprehensible words, frightening sounds, whispers, breathing, shouts, etc.); the presence of real animals that make natural sounds on the theatre stage; cars are used as sculptural objects with symbolic meaning. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості естетичного театрального коду італійського режисера Ромео Кастеллуччі. Методологія дослідження. Застосовано метод аналізу та синтезу, історичний метод, метод системного, жанрово-стильового та мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна. Досліджено особливості театральної режисури італійського режисера кінця ХХ – початку ХХІ ст. Р. Кастеллуччі у контексті його діяльності в театральній компанії «Societas Raffaello Sanzio»; на основі мистецтвознавчого аналізу постановок Р. Кастеллуччі виявлено естетичний театральний код майстра; проаналізовано концепцію «руйнівного театру» Р. Кастеллуччі, крізь призму нівелювання усталених кодів класичної драми. Висновки. Загадкові вистави в постановці італійського режисера Ромео Кастеллуччі понад кілька десятиліть захоплюють глядача. Майстер створює унікальні живі картини, які зазвичай засновані на класичних та релігійних темах і закликають тектонічні, стихійні сили – вражаючі візуальні ефекти зазвичай супроводжуються органічними звуковими ландшафтами, а іноді розгортаються в квазімістичній тиші. Методологія роботи режисера та його система уявлень формують унікальну і динамічну естетичну мову. Р. Кастеллуччі переслідує метатеатральну форму руйнування, через яку тіло, текст, звук, наратив і мова піддаються стійкій декомпозиції, що руйнує звичні очікування глядачів щодо того, що побачити та відчути в театрі. Естетичний театральний код режисера базується на: тілесній екстремальності актора; дивному звуковому світі і своєрідному використанні драматичного мовлення (наприклад, незрозумілі слова, страхітливі звуки, шепіт, дихання, крики та ін.); присутність справжніх тварин, які видають природні звуки на сцені театру; машини використовуються як скульптурні об’єкти з символічним значенням. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Ромео Кастеллуччі uk_UA
dc.subject театральна режисура uk_UA
dc.subject «руйнівний театр» uk_UA
dc.subject естетика uk_UA
dc.subject театральний код uk_UA
dc.subject європейський театр uk_UA
dc.title Феномен режисури Ромео Кастеллуччі: естетика метатеатральної форми руйнування uk_UA
dc.title.alternative Phenomenon of Romeo Castellucci’s Direction: Aesthetics of the Metatheatrical Form of Destruction uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу