Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Творча діяльність В.Гегамяна в контексті розвитку одеської школи живопису

Show simple item record

dc.contributor.author Афоніна, Олена Сталівна
dc.contributor.author Юр, Марина Володимирівна
dc.date.accessioned 2023-12-22T09:12:10Z
dc.date.available 2023-12-22T09:12:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Афоніна О. С., Юр М. В. Творча діяльність В.Гегамяна в контексті розвитку одеської школи живопису // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 44. С. 34–39. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5222
dc.description The purpose of the work is to investigate the key events of the creative life and activity of the Odesa artist of Armenian origin V. Hegamyan, whose creative output left a noticeable mark in the development of the Odesa school of painting in the second half of the 20th – beginning of the 21st centuries. The research methodology is based on the application of methods of analysis, synthesis, art history, historical-chronological approach, which made it possible to find out the substantiated results of the research. The scientific novelty of the work consists in deepening and systematising the study of the work of the famous Ukrainian artist V. Hegamyan in the context of the development of the Odesa glass painting. Conclusions. The work determined that starting from the 1960s, due to the relocation to Odesa, a new stage began in V. Hegamyan‘s creative period, which was determined by the new cultural and artistic environment and the creative searches carried out by the artists of that time. The artistic dominants of V. Hegamyan's works were determined by the artist's inherent monumentalism, traditional colour scheme and characteristic plot, composition, and imagery. Over the decades, having absorbed the main trends of the Odesa school of painting, V. Hegamyan formed his own artistic style in art, which consisted of a combination of graphic, pictorial, and monumental techniques. Being at the intersection of Armenian and Ukrainian cultures, V. Hegamyan's works clearly trace the appeal to ethnic, archaic motifs, symbolism, which created a special mythopoetics of his works, imposing double or even triple meanings on them. At the same time, V. Hegamyan's creative life was closely intertwined with his teaching activities; he was the founder of the graphics department at the Odesa pedagogical institute. He brought up a whole pleiad of artists who later became famous not only in Odesa, but also in Ukraine: such famous artists as V. Volkov, V. Zakharchenko, S. Lykov, O. Nedoshytko, Ye. Rakhmanin, V. Riabchenko, O. Roitburd, A. Furlet and others. Thanks to his creative and pedagogical activity, V. Hegamyan wrote a bright page in modern Ukrainian fine art as an original artist who formed a unique system of artistic imagery. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – дослідити ключові події творчого життя та діяльності одеського художника вірменського походження В.Гегамяна, творчий доробок якого залишив помітний слід у розвитку одеської школи живопису другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Методологія дослідження побудована на застосуванні методів аналізу, синтезу, мистецтвознавчого підходу, історико-хронологічного, що дозволило отримати обґрунтовані результати дослідження. Наукова новизна роботи полягає у поглибленні та систематизації вивчення творчості відомого українського художника В.Гегамяна в контексті розвитку одеської шкли живопису. Висновки. У роботі визначено, що починаючи з 60- х рр. ХХ століття, у зв‘язку з переїздом до Одеси, у творчому періодові В.Гегамяна розпочався новий етап, що обумовлювався новим культурно-мистецьким середовищем та тими творчими пошуками, які здійснювалися тогочасними митцями. Художні домінанти робіт В.Гегамяна визначалися притаманним художнику монументалізмом, традиційною колірною гамою та характерною сюжетикою, композиційністю та зображальністю. Протягом десятиліть, ввібравши основні тенденції одеської школи живопису, В.Гегамян сформував власний художній стиль у мистецтві, який складався з поєднання графічної, живописної, монументальної технік. Перебуваючи на перетині вірменської та української культур, у роботах В.Гегамяна яскраво прослідковується звернення до етнічних, архаїчних мотивів, символізму, що утворило особливу міфопоетику його робіт, накладаючи на них подвійні чи й потрійні сенси. Водночас творче життя В Гегамяна щільно перепліталося з викладацькою діяльністю, він був основоположником графічного факультету у Одеському педагогічному інституті. Він виховав цілу плеяду митців, що прославили згодом не лише Одесу, але й Україну: це такі відомі художники, як В. Волков, В.Захарченко, С. Ликов, О.Недошитко, Є.Рахманін, В. Рябченко, О. Ройтбурд, А. Фурлет ін. Завдяки своїй творчо-педагогічній діяльності В. Гегамян вписав яскраву сторінку в сучасне українське образотворче мистецтво як оригінальний митець, що сформував неповторну систему художньої образності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject В. Гегамян uk_UA
dc.subject одеська школа живопису uk_UA
dc.subject нонконформізм uk_UA
dc.subject стильові напрями uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject перетин культур uk_UA
dc.subject регіональна специфіка uk_UA
dc.subject творчість художника uk_UA
dc.subject художньо-культурне життя uk_UA
dc.title Творча діяльність В.Гегамяна в контексті розвитку одеської школи живопису uk_UA
dc.title.alternative Creative Activity of V. Hegamyan in the Context of the Development of the Odesa School of Painting uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account