Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Shabunina, Viktoriia
dc.contributor.author Шабуніна, Вікторія Валентинівна
dc.contributor.author Sarancha, Viktor
dc.contributor.author Саранча, Віктор Іванович
dc.contributor.author Tur, Oksana
dc.contributor.author Тур, Оксана Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-12-26T13:19:47Z
dc.date.available 2023-12-26T13:19:47Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Shabunina V., Sarancha V., Tur O. (2023). Influence of Social and Psychological Factors of Information Activity on Managerial Decision-Making. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 5–13 [in Ukrainian]. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5266
dc.description Мета статті – здійснити комплексний аналіз соціально-психологічних чинників інформаційної діяльності та з’ясувати їх вплив на прийняття управлінських рішень. Методологічну основу дослідження склали загальнонаукові та спеціальні методи вивчення проблематики, зокрема аналізу і синтезу, індукції і дедукції, узагальнення і абстрагування, оглядово-аналітичного, класифікаційного методів, а також опису та порівняння, що дозволило досягти поставленої мети. Сукупність застосованих методів уможливила з’ясування ролі соціально-психологічних чинників інформаційної діяльності, настанов і стереотипів у підготовці та реалізації ефективних управлінських рішень. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні основних підходів до проблеми забезпечення ефективної управлінської діяльності, адекватного сприйняття інформації та прийняття обґрунтованих рішень в інформаційній сфері. Автори констатують, що результативна управлінська діяльність має будуватися на усвідомленні реальних соціально-психологічних явищ, які супроводжують економічні, політичні та духовно-ідеологічні процеси суспільного розвитку, на врахуванні співвідношення управлінських зусиль влади і внутрішніх тенденцій розвитку суспільства, на знаннях психологічних особливостей індивідуальної і групової поведінки, психологічних основ управлінського спілкування та здійснення управлінського впливу. Висновки. Проведене дослідження дозволило стверджувати, що від правильності прийнятого рішення залежить ефективність діяльності організації, в тому числі й інформаційної установи. Запропоновано найбільш імовірні напрями застосування досягнень психології особистості у сфері інформаційної діяльності. Зазначено, що існують різні підходи до процесу прийняття рішень – інтуїтивний, раціональний та заснований на судженнях. Наголошено, що між типами рішень і підходами до їх прийняття є певна залежність. Розглянуто механізм групового впливу на поведінку окремих індивідів і прийняття колективних рішень та запропоновано дієвий спосіб подолання цього феномену. Схарактеризовано основні етапи прийняття управлінських рішень та визначено проблеми, які виникають на кожному з етапів. Названі основні помилки, яких припускаються керівники у процесі інформаційної діяльності, готуючи рішення. Наголошено, що на процес прийняття керівником ефективних управлінських рішень суттєво впливають об’єктивні та суб’єктивні чинники. Автори підкреслюють, що необхідною й достатньою умовою ефективного розв’язання конкретної проблеми є наявність у децидента характеристик, що входять до об’єктивного набору психологічних якостей, зокрема рівня знань для оцінки ситуації, навичок для вирішення подібних проблем, певних здібностей, уміння знайти вихід із ситуації з урахуванням зовнішніх та організаційних умов, уміння передбачати результат своєї діяльності й визначати своє ставлення до проблеми. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the article is to carry out a comprehensive analysis of socio-psychological factors of information activity and to find out their influence on managerial decision-making. The methodological basis of the study is general scientific and special methods for studying the problem, in particular, analysis and synthesis, induction and deduction, generalization and abstraction, survey-analytical and classification methods, as well as description and comparison, which help to achieve the goal. The set of the methods made it possible to determine the role of socio-psychological factors of information activity, attitudes and stereotypes in the preparation and implementation of effective management decisions. The scientific novelty of the work lies in the generalization of the main approaches to the problem of ensuring effective managerial activity, adequate perception of information and making informed decisions in the informational sphere. The authors have stated that effective management activity should be based on the awareness of real socio-psychological phenomena that accompany the economic, political and spiritual-ideological processes of social development, on taking into account the ratio of the management efforts of the authorities and the internal trends of the development of society, on knowledge of the psychological features of individual and group behaviour, psychological foundations of managerial communication and the implementation of managerial influence. Conclusions. The study has proved that the effectiveness of the organization depends on the correctness of decisions. The most likely directions of application of the achievements of personality psychology in the field of information activity have been proposed. Intuitive, rational and judgmental approaches to the decisionmaking process have been characterized. A certain dependence between the types of decisions and the approaches to their adoption has been determined. The mechanism of group influence on the behaviour of an individual and collective decision-making has been considered and an effective way to overcome this phenomenon has been proposed. The main stages of decision-making have been characterized and the problems that arise at each of the stages have been identified. The main mistakes that managers make in the process of information activities and preparing decisions have been named. It has been noted that the process of effective decision-making is significantly influenced by objective and subjective factors. The authors have emphasized that necessary and sufficient condition for the effective solution of a specific problem is the presence of the decision-maker’s characteristics that are part of an objective set of psychological qualities, in particular the level of knowledge for assessing the situation, skills for solving similar problems, the ability to find a way out of the situation taking into account external and organizational conditions, the ability to predict the outcome of one’s activities and determine one’s attitude to the problem. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject information uk_UA
dc.subject інформація uk_UA
dc.subject information activity uk_UA
dc.subject інформаційна діяльність uk_UA
dc.subject psychological mechanisms uk_UA
dc.subject психологічні механізми uk_UA
dc.subject socio-psychological factors uk_UA
dc.subject соціально-психологічні чинники uk_UA
dc.subject managerial decisions uk_UA
dc.subject управлінські рішення uk_UA
dc.title Influence of Social and Psychological Factors of Information Activity on Managerial Decision-Making uk_UA
dc.title.alternative Вплив соціальнопсихологічних чинників інформаційної діяльності на прийняття управлінських рішень uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу