Короткий опис(реферат):
Метою роботи є аналіз підходів щодо співвідношення філософського та художнього осягнення світу,
розгляд проблеми цілісності духовної культури, а також пошук моделей співвідношення мудрості й творчості.
Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема: аналізу, синтезу, логічного методу та методу узагальнень. Наукова новизна полягає у запровадженні твердження про те, що філософська творчість, що йде за людиною в мистецтво, зустрічається із зовсім новим
образом людини. Бути людиною - означає відхилитися від мети, означає відвернутися від абстрактності, подолати зведеність до ідеї. Людину, нарешті, можна зрозуміти як саму творчість, що бере свій початок в житті ноуменальному, тобто в свободі. Висновки. Філософія і мистецтво є тими духовними просторами, в яких не
тільки втілюється індивідна буттєвість, але й формується мета подальшого розвитку людини і людства. Творчий потенціал митців і філософів створює певний настрій та часто є поштовхом до самозаглиблення й сходження людської душі шляхом добра до осягнення себе.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to analyze the approaches of the ratio of philosophical and artistic understanding
of the world, to consider the problem of the integrity of spiritual culture, as well as the search for models of the ratio of
wisdom and creativity. The methodology is based on the application of General scientific and special methods of cognition, in particular: analysis, synthesis, logical method and generalization method. The scientific novelty lies in the
introduction of the statement that philosophical creativity, following man into art, meets with a completely new image
of man. To be human is to deviate from the goal, to distance oneself from abstraction, to overcome identification with
the idea. Man can also be understood as creativity, which originates in the life of noumenal, that is, in freedom. Conclusions. Philosophy and art are those spiritual spaces in which not only individual beingness is embodied, but, in fact, in
which the goal of further development of both man and humanity is formed. The creative potential of artists and philosophers creates a certain mood and is often the impetus for the concentration and ascent of the human soul through good
to comprehend themselves.