Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

БРЕНДИНГ МІСТА ЯК ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРУЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ

Show simple item record

dc.contributor.author Олійник, Оксана Миколаївна
dc.date.accessioned 2020-05-14T11:44:07Z
dc.date.available 2020-05-14T11:44:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Олійник О. М. БРЕНДИНГ МІСТА ЯК ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРУЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ / Оксана Миколаївна Олійник // Культура і сучасність : альманах .- Київ : Ідея Принт, 2019.- №1.- С. 46-51 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/799
dc.description Creating an effective model of urban functioning in line with world standards, in turn, creates the preconditions for them to position themselves as a kind of "security zone", which guarantees an objective, economically favorable competitive environment for business, which in turn contributes to attracting foreign investment. They are these additional levers and resources for preserving cultural and historical achievements and the development of modern convenient and attractive infrastructure for tourists, and therefore, in many respects, determine the cultural and communicative attractiveness of urban space. It enables to form a brand of the city with a clear positioning of priorities, values, as well as the identification of the city as a cultural and communicative space with original traditions and mentality of the inhabitants, united around solving common problems uk_UA
dc.description.abstract основне завдання брендингу – це присутність міста в інформаційному просторі, особливо за його територіальними межами, забезпечення його впізнаваності, що можливе знову ж таки за рахунок низки заходів. Серед них і демонстрація культурно-історичних особливостей та привабливих для туристів об‘єктів, і створення відповідних торгових марок і под. Узагалі важливо сформувати концепцію міста в інформаційному просторі, що, у свою чергу, неможливо без формування і управління комунікативним медіа-середовищем. «У перспективі важливо, щоб міське середовище стало цілісним логіко-смисловим культурним середовищем, в якому медіа-культурному простору належить домінуюча роль» uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject імідж міста uk_UA
dc.subject ідентифікація міста uk_UA
dc.subject культурна спадщина uk_UA
dc.subject міське населення uk_UA
dc.subject брендінг uk_UA
dc.title БРЕНДИНГ МІСТА ЯК ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРУЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account