Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ АНСАМБЛЕВОЇ МУЗИКИ К.СЕН-САНСА У ГРІ ПІАНІСТІВ ОДЕСИ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевченко, Лілія Михайлівна
dc.date.accessioned 2020-05-15T11:48:45Z
dc.date.available 2020-05-15T11:48:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Шевченко Л. М. Стильові особливості ансамблевої музики К. Сен-Санса у грі піаністів Одеси // Культура і сучасність. 2019. № 2. С. 70-74. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/827
dc.description The purpose of the article is to mark the particularities a style manifestations С. Saint-Saёns in french ensemble music and naturalness of the understanding her musician Odessa. The methodology of the work is culturology approach in the science of art, presented including school of B.Asafiev in Ukraine, begin which are fixed french Ars nova begin XIV century and are turned in riverbed theatrical mimesis of J.-J. Rousseau. The base place occupies the method of genre-style benchmark analysis, hermeneutic, historian-descriptive methods, allowing within metaphysicians of the histories (A. Losev, N. Konrad) fix the semantic parallels of the formation of the humanitarian sphere and expressiveness to art. The scientific novelty of the work is determined by theoretical independence of the indication of ensemble style to С. Saint-Saёns as prоtоnеоbаrоque with the devil of nеоrоcоcо that is correlated with style preferences of nеоsymbolism (on E.Markova) of the music end XX - begin XXI centuries. Also, for the first time independence musician, Odesa is accented in Ukrainian musicology in mastering chamber-instrumental heritage С. Saint-Saёns, particularly his compositions with piano participation in the ensemble. Conclusions. The composer turned out to be the direct legal successor of salon instrumental art, in which greatly piano participation in that coloring clavier type, which presents the french style piano art and supplies the aesthetics "light" pianoforte of the epoch to Restorations. For this art, meaningful аnti-theatric manner of discharge from absurdities and roughnesses to lives for the sake of creation creative "oasis" of artistic serving to Beauty. Étude-prelude mechanics occupies the leading position in technology of the expression, which was realized as base creative factor in performance art to musician of the Odessa, which gave to Ukraine creative duo pianist of O. and V. Shcherbakovs, ensemble of "Harmonies of the world", specialized on performance of the music of the modernist style and symbolism artistic line, in which compositions of С. Saint-Saёns have played a significant and independent role. uk_UA
dc.description.abstract Мета даної роботи - позначити особливості стильового прояву К. Сен-Санса у французькій анасамблевій музиці й органіки осягання її музикантами Одеси. Методологічною основою роботи є культурологічний підхід у мистецтвознавстві, представлений у тому числі школою Б.Асафьєва в Україні, початки якого зафіксовані французькою Ars nova початку XIV століття й повернені в русло театрального мімезиса Ж.-Ж.Руссо. Базисне місце займає метод жанрово-стильового порівняльного аналізу, герменевтичний, історико-описовий методи, що дозволяють у межах метафізики історії (О. Лосєв, М. Конрад) зафіксувати значеннєві паралелі становлення гуманітарної сфери й виразності мистецтва. Наукова новизна роботи визначена теоретичною самостійністю позначення ансамблевого стилю К. Сен-Санса як протонеобарочного з рисами неорококо, що є співвідноситься зі стильовими перевагами неосимволізму (за О. Марковою) музики кінця ХХ - початку ХХІ cтоліть. Також уперше в українському музикознавстві акцентується самостійність музикантів Одеси в освоєнні камерно-інструментальної спадщини К. Сен-Санса, особливо його творів з фортепіанною участю в ансамблі. Висновки. Композитор виявився безпосереднім спадкоємцем салонного інструменталізму, у якому істотною є фортепіанна участь у тім колориті клавірності, що представляє французький стиль фортепіанного мистецтва й живиться естетикою «легких» фортепіано епохи Реставрації. Для цього мистецтва показова антитеатральна манера відсторонення від безглуздостей і грубостей життя заради створення творчого «оазису» художнього служіння Красі. Этюдно-прелюдійна моторика займає провідне положення в техніці вираження, що усвідомлювалося в якості базового творчого показника у виконавському мистецтві музикантів Одеси, яка дала Україні творчий дует піаністів О.і В. Щербакових, ансамбль «Гармонії світу», ін. Останні спеціалізувалися на виконанні музики модерну й просимволістської художньої лінії, в якій твори К. Сен-Санса зіграли значну й самостійну роль. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject інструментальна ансамблева музика uk_UA
dc.subject традиції виконавства uk_UA
dc.subject фортепіанна традиція Одеси uk_UA
dc.subject проотонеобароко uk_UA
dc.subject неорококо uk_UA
dc.title СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ АНСАМБЛЕВОЇ МУЗИКИ К.СЕН-САНСА У ГРІ ПІАНІСТІВ ОДЕСИ uk_UA
dc.title.alternative The Traditions of Ensemble music of C.Saint-Saëns in the play of Pianists of Odesa uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу