Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

КУЛЬТУРА І КОМУНІКАЦІЯ: ЯК КУЛЬТУРА ВПЛИВАЄ НА СПРИЙНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ

Show simple item record

dc.contributor.author Салата, Галина Володимирівна
dc.contributor.author Бачинська, Надія Анатоліївна
dc.date.accessioned 2020-05-15T13:10:55Z
dc.date.available 2020-05-15T13:10:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Салата Г. В., Бачинська Н. А. Культура і комунікація: як культура впливає на сприйняття інформації // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2019. № 3. C. 80-87. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/830
dc.description Interpersonal and intergroup communication is carried out under conditions of significant cultural differences of the participants. These cultural differences significantly influence the process of creating and transmitting messages, their interpretation and perception and ultimately the success of communication. Dealing with mental filters of the representatives of different cultures, it is necessary to take into account the cultural differences, the level of communicative competence of the process participants, the nuances of information transfer, implicit knowledge, and the principles of communicative interaction. The purpose of the article aims at studying the role of culture in the process of transmitting and perceiving information. Methodology. The authors have used cultural-historical, systemic, descriptive, and integrative approaches. uk_UA
dc.description.abstract Міжособистісна та міжгрупова комунікація здійснюється в умовах значних культурних розходжень її учасників. Ці культурні відмінності істотно впливають на процес створення і транслювання повідомлень, їхню інтерпретацію та сприйняття і зрештою на успіх комунікації. Маючи справу з ментальним фільтрами представників різних культур, необхідно враховувати значні культурні розходження, рівень комунікативної компетентності учасників процесу, нюанси передачі інформації, неявне знання, а також принципи комунікативної взаємодії. Метою статті є дослідження ролі культури в процесі передачі та сприйняття інформації. Методологія дослідження. Для проведення дослідження використані культурно-історичний, системний, дескриптивний та інтегративний підходи. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject комунікація uk_UA
dc.subject інформація uk_UA
dc.subject фільтри упереджень
dc.subject ментальні моделі
dc.title КУЛЬТУРА І КОМУНІКАЦІЯ: ЯК КУЛЬТУРА ВПЛИВАЄ НА СПРИЙНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ uk_UA
dc.title.alternative CULTURE AND COMMUNICATION: HOW CULTURE IMPACTS PERCEPTION OF INFORMATION uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account