Короткий опис(реферат):
Зміст і цілі підготовки педагогів професійної освіти із спеціалізацією «документознавство» потребують наукового обґрунтування для спеціальності 015 Професійна освіта відповідно до кваліфікаційних вимог стандарту документно-інформаційної
освіти.
Мета роботи полягає у виявленні суперечностей, наявних у цілях підготовки фахівців за спеціальністю 015.05 Професійна освіта (документознавство). Методи дослідження: аналіз документального потоку публікацій з підготовки фахівців за спеціальністю 015.05 Професійна освіта (документознавство), метод аналогії для виявлення спільного та відмінностей у підготовці документознавців в Україні; метод конкретизації для детального вивчення підготовки документознавців за спеціальністю 015 Професійна освіта у нинішніх умовах.
Суть розробки, основні результати:
The content and objectives of the training of teachers of vocational education with the specialization “Documentation” require a scientific justification for the specialty 015 Vocational education in accordance with the qualification requirements of the standard of
document and information education.
The purpose of the work is to identify the contradictions available for the purpose of training specialists in the specialty 015.05 Professional Education (Documentation). Methods of research: analysis of the documentary flow of publications on the training of specialists in the specialty 015.05 Professional education (document science), the method of analogy for the identification of common and differences in the training of
documentologists in Ukraine; a method of concretization for a detailed study of the phenomenon of training documentologists in the specialty 015 vocational education in the current conditions.