Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Секуляризація православної духовної хорової музики в російській та українській культурі XVII-XXI ст.

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бойко, Вячеслав Геннадійович uk_UA
dc.date.accessioned 2020-09-11T07:37:05Z
dc.date.available 2020-09-11T07:37:05Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Бойко В. Г. Секуляризація православної духовної хорової музики в російській та українській культурі XVII-XXI ст. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Вячеслав Геннадійович Бойко ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2008. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2140
dc.description In the research the complex musical-culturological analysis of development and secularization of orthodox sacred choral music in the Russian-Ukrainian musical culture of XVII-XXI centuries is carried out for the first time. Historical periodization of basic stages development and secularization of orthodox sacred choral art. The thesis is devoted to the research of choral culture of Kharkiv region of the second half of XIX - the beginning of XX century and the process of its secularization. The factors of influence of “Musikiyskaya Grammar” of N.Diletskiy on secularization of orthodox sacred music are found. The idea about the genre of a sacred choral concert in the aspect of secularization of orthodox sacred music is updated. For the first time in the history of musicology a number of the forgotten choral pieces of the Kharkiv composers-regents of the end of XIX - the beginning of XX centuries (P. I. Kravtsov, A. I. Litinskiy, P. N. Tolstyakov) are introduced in scientific and practical-performing usage. en
dc.description.abstract Дисертація є першою спробою здійснити комплексну музично-культурологічну концепцію розвитку та секуляризації православної духовної хорової музики в російсько-українській музичній культурі XVII-XXI ст. Здійснено історичну періодизацію основних етапів розвитку та секуляризації православного духовного хорового мистецтва. Визначено змістовні передумови секуляризації православної духовної хорової музики та її нової сакралізації. Виявлено негативні і позитивні аспекти процесу секуляризації та характер діалогових взаємодій антиномічних явищ “секулярного” та “сакрального”. Досліджено становлення хорової культури Харківщини 2-ї пол. XIX - поч. XX ст. та шляхи її секуляризації. Виявлено чинники впливу “Мусикійської граматики” М. Дилецького на секуляризацію православної духовної музики й оновлено уявлення про жанр хорового концерту в діахронічному та синхронному аспектах даної проблематики. Уперше введено до наукового та практично-виконавського обігу несправедливо забуті хорові твори харківських композиторів-регентів кінця XIX - поч. XX ст. (П. І. Кравцова, О. Й. Литинського, П. Н. Толстякова). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Харківська державна академія культури uk_UA
dc.subject секуляризація uk_UA
dc.subject православна духовна хорова музика uk_UA
dc.subject духовна хорова музика uk_UA
dc.subject українська культура uk_UA
dc.subject російська культура uk_UA
dc.title Секуляризація православної духовної хорової музики в російській та українській культурі XVII-XXI ст. uk_UA
dc.title.alternative Secularization of orthodox sacred choral music in the Russian and Ukrainian culture of XVII-XXI centuries en
dc.type Other en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу