Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено дослідженню хореографічної лексики поліського регіону України в історико-культурній динаміці від архаїчних часів до сучасних стильових модифікацій. Висвітлюється коло питань, пов’язаних з джерелами жанрово-образного походження, етапами та умовами історико-географічної та етнографічної визначеності, сучасними формами збереження та розвитку, відповідності еволюції становлення національної системи філософських, естетичних, релігійних, міфологічних та інших уявлень про сутність буття, яка координується глибинною культурною національною традицією (національний образ світу).
Систематизовано хореографічну лексику Полісся за принципом виявлення загальнонаціонального та регіонально-характерного в її специфіці. Викладено авторську методику аналізу хореографічної лексики танцю на основі єдності її структурно-знакових та образно-смислових ознак. На підставі аналізу творчості хореографічних колективів Рівненського Полісся виявлено напрями, принципи та прийоми втілення хореографічної лексики регіону у сучасних формах фольклоризму.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation is devoted to the study of the choreographic vocabulary of the Polissya region of Ukraine in historical and cultural dynamics from archaic times to modern stylistic modifications. The article deals with issues related to the sources of genre-like origin, stages and conditions of historical-geographical and ethnographic certainty, modern forms of preservation and development, correspondence of the evolution of the national system of philosophical, aesthetic, religious, mythological and other ideas about the essence of being coordinated by a deep cultural national tradition (national image of the world).
Polesie's choreographic vocabulary is systematized according to the principle of identification of national and regional characteristic in its specificity. The author's method of analysis of the choreographic dance vocabulary on the basis of the unity of its structural-sign and figurative-semantic features is presented. On the basis of the analysis of creativity of the choreographic collectives of Rivne Polissya the directions, principles and methods of embodiment of the choreographic vocabulary of the region in modern forms of folklore were revealed.