Короткий опис(реферат):
У дисертації комплексно досліджено й узагальнено специфіку розвитку сучасного бібліотечного електронного сервісу. Проаналізовано та уточнено понятійний апарат досліджуваної теми. Визначено базові методичні підходи довивчення проблеми функціонування електронного сервісу бібліотеки.Узагальнено та проаналізовано досвідвикористання електронного сервісу в діяльності зарубіжних і вітчизняних бібліотек, зокрема НБУВ, ОУНБ;розвиток актуальних іперспективних форм дистанційного обслуговування широкого загалу користувачів і цільових груп відповідно до змін користувацьких запитів і важливих суспільних процесів.Визначено методичні засади інформаційного, інформаційно-аналітичного забезпечення представників владних структур та інших цільових груп бібліотечних користувачів, зокрема внутрішньо переміщених осіб. Проаналізовано та вдосконалено технології бібліотечного інформаційно-аналітичного забезпечення на основі широкого застосування електронних форм моніторингу, обробки, формування тематичних цифрових колекцій, випуску інформаційно-аналітичних бібліотечних продуктів, оперативного адресного забезпечення ними замовників. Розроблено модель електронного інформаційно-аналітичного сервісу бібліотеки, яка відображає процеси інформаційно-аналітичного забезпечення користувачів НБУВ, зокрема представників центральних і обласних органів влади та місцевого самоврядування бізнесових і громадських структур. Визначено основні тенденції та перспективи діяльності бібліотек в умовах цифровізації інформаційного простору та трансформації бібліотек в інформаційні центри з акумуляції та забезпечення доступу до суспільно значущих інформаційних електронних ресурсів.
Суть розробки, основні результати:
In the dissertation the experience of functioning of the library electronic service is comprehensively investigated and generalized. The specificity of the formation of a conceptual apparatus of the subject under study is explored, specified. The basic methodical approaches to the study of the problem of the functioning of the electronic library service are determined.The experience of using electronic service in the activities of the leading libraries of the world and Ukraine is generalized and analyzed; development of up-to-date and perspective electronic forms of library services, which help increase the level of provision of public information requests.The methodical principles of informational, informational and analytical support of state authorities and other target groups of library users are determined. The optimal model of library information-analytical support is developed and substantiated on the basis of wide application of electronic forms of monitoring, processing, formation of thematic digital collections, production of informational-analytical library products, operative address information-analytical support of its customers. The model has been tested in the process of informational and analytical support of users ofV. I. Vernadsky National Library of Ukraine, in particular, central and regional authorities and local self-government.
The main tendencies and prospects of activity of libraries in the conditions of digitalization of the information space and transformation of libraries into information centers on accumulation and providing of access to publicly important electronic information resources are determined.