Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Культурно-стильова своєрідність образа кримської природи (на прикладі образотворчого мистецтва середини ХІХ-ХХ ст.)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Золотухіна, Наталія Анатоліївна
dc.date.accessioned 2021-03-01T12:36:32Z
dc.date.available 2021-03-01T12:36:32Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Золотухіна Н. А. Культурно-стильова своєрідність образа кримської природи (на прикладі образотворчого мистецтва середини ХІХ-ХХ ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. культурології : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Наталія Анатоліївна Золотухіна ; Тавр. нац. ун-т ім. В. І. Вернадського. Сімф., 2009. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2610
dc.description The problems of the stylistic art modi in the image of the Crimean nature in the works of the painters of the XIX-XX-th centuries have been analyzed in the thesis. The problem of the relationship of the cultures and man, man and nature as the first and main form of being has been considered. The importance of the category of the artistic image has been revealed, the idea of the stylistic art modi as the base of the forming of the integral art system of the world learning has been grounded. The main attention has been paid to the works of the Ukrainian and Russian painters who recreated the image of the Crimea that represents the significant phenomenon in the cultural field of the Ukraine (I. Aivazovskiy, S. Svetoslavskiy, S. Vasilkovskiy, V. Orlovskiy, I. Troush, A. Kouindji, K. Bogaevskiy, M. Voloshin and others). The innovations of F. Vasiliev and A. Kouprin in the creation of the symbolic Crimean nature image have been considered. The leading roles of N. Samokish, organizer of the Crimean art school, and N. Barsamov, the first Crimean landscape painting researcher, have been analyzed. The creative portraits of the Crimean painters: F. Zakharov, Y. Bassov, V. Tolochko, V. Bernadskiy have been made. The analysis of F. Zaharov’s paintings has allowed to draw a conclusion about syntheses of the realism and impressionism in his artistic picture of the world, which reveals the deep relationship of the Man and Nature. The stylistic variety of Y. Bassov’s creative method, the romantic modus of his watercolors have been discussed. On base of the cultural analysis of the creative activity of V. Tolochko and V. Bernadskiy the humanistic nature of their world based on the artistic truth that is understood as the synonym of the beauty has been revealed. uk_UA
dc.description.abstract У дисертації досліджуються художньо-стильові модуси в образі кримської природи у творчості художників XІХ-ХХ століть. Розглянуто проблему зв’язку культури та людини, людини та природи як першої, основної форми буття. Розкрито значення категорії художнього образу, обґрунтовується думка про художньо-стильові модуси як основу формування цілісної художньої системи освоєння світу. Основна увага приділена образу Криму в творчості українських і російських художників, що представляє значне явище в культурному полі України (І. Айвазовський, С. Свєтославський, С. Васильківський, В. Орловський, І. Труш, А. Куінджі, К. Богаєвський, М. Волошин та ін.). Розглянуто новаторство Ф. Васильєва та О. Купріна в створенні символічного образу кримської природи. Обґрунтовано провідні ролі. М. Самокиша, організатора школи кримського образотворчого мистецтва, і М. Барсамова, першого дослідника кримського пейзажного живопису. Розглянуто творчі портрети видатних кримських художників: Ф. Захарова, Я. Басова, В. Толочка, В. Бернадського. Аналіз робіт Ф. Захарова дозволив зробити висновок про синтез реалізму й імпресіонізму в його художній картині миру, що розкриває глибокий зв'язок Людини й Природи. Обґрунтовано художньо-стильове різноманіття творчого методу Я. Басова, романтичний модус його акварелей. На основі культурологічного аналізу творчості В. Толочка й В. Бернадського розкрито гуманістичний характер їхнього образного миру, основа якого - художня правда, що розуміється як синонім краси. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського uk_UA
dc.subject культурно-стильова своєрідність uk_UA
dc.subject образа кримської природи uk_UA
dc.subject кримська природа uk_UA
dc.subject образотворче мистецтво uk_UA
dc.title Культурно-стильова своєрідність образа кримської природи (на прикладі образотворчого мистецтва середини ХІХ-ХХ ст.) uk_UA
dc.title.alternative Cultural and Stylistic Originality of the Crimean Nature Image (on the example of the fine art of the middle of the XIX-XX-th centuries) uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу