Короткий опис(реферат):
Актуальність роботи
полягає в дослідженні проблем музичного ми стецтва, пов’язаних із необхідністю теоретичного обґрунтування наративної складової музичного
портрета як форми дискурсу, що є відображенням
еволюційних процесів науки і мистецтва ХХ ст.
Досліджується вплив наративу на поглиблен ня психологізму музичних образів. Застосовано
аналітичний та культурно-історичний методи
для дослідження терміна наратив / наративний,
на основі компаративного методу розглянуто його
наукові, художньо-образні конотації, запропоновано наративний метод. Результати дослідження:
наратив гуманітарних та соціальних наук дозволяє
розширити можливості дослідження особистості
з огляду на те, що когнітивні та інтерпретаційні
процеси, результати яких знаходять своє
відображення у наративних текстах, становлять
ядро особистості та психологічного досвіду. Праця
має прикладний характер у вивченні творів музичного мистецтва.
Суть розробки, основні результати:
Актуальність теми дослідження пов’язана з необхідністю теоретичного обґрунтування наративної
складової музичного портрету як форми дискурсу, що
є результатом еволюційних процесів науки і мистецтва. Останнім часом зростає зацікавленість науковців у вивченні питань, що пов’язані з поняттям терміна «наратив». Наративне оповідання (викладення
історії) визнано властивістю, що домінує в людському
мисленні, є головною формою розуміння культурного
досвіду, організації наукових досліджень, соціальної
взаємодії. Оповідна форма, усна чи письмова, є основою існування людини: філософського, культурологічного, лінгвістичного, психологічного. За рахунок
синтезу мистецтв усе це знаходить своє відображення
і в музиці. Жанр, що походить корінням із образотворчого мистецтва, — музичний портрет — збагачується за рахунок синтезу мистецтв, в умовах розвитку
авангардних мистецтв середини ХХ століття отримує
нові риси, що пов’язані з поглибленням психологізму. Об’єктом даного дослідження обрана наративна
складова в жанрі «музичний портрет» у світській кантаті «Le Bal Masqué» (1932) і вокальному циклі «Lе
Travail du Peintre» (1957) французького композитора
Франсіса Пуленка