Короткий опис(реферат):
Метою дослідження є виявлення та систематизація професійних передумов реформування академічного балету та виникнення нових стильових напрямів театрального танцю на початку ХХ ст. Методологія дослідження ґрунтується на використанні історико-порівняльного, культурологічного, мистецтвознавчого методів для виявлення причин кризових явищ в академічному балеті на рубежі ХІХ-ХХ століть. Наукова новизна полягає у виявленні комплексу та змісту причин кризи класичного балету на рубежі ХІХ-ХХ ст. та чинників, що сприяли його реформуванню. Висновки. Однією з найважливіших професійних передумов виникнення нових стильових напрямів театрального танцю стала криза європейського академічного балету на початку ХХ ст. Чинниками, що створили професійні передумови реформування класичного балету і сприяли виникненню нових напрямів театрального танцю, стали: теоретичні ідеї «дієвого» театрального танцю Ж. Новерра і практичні дослідження у галузі «безумовного руху» Ф. Дельсарта; окремі експерименти та цілеспрямовані дослідження у галузі нової композиції театрального танцю балетмейстерів початку ХХ ст.; переорієнтація музичного мислення наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст.; вплив ідей художників об‘єднання «Світ мистецтва» на формування у балетмейстерів нового розуміння композиції театрального танцю.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to identify and systematize professional preconditions for reforming the academic ballet and the emergence of new stylistic trends in theatre dance at the beginning of the XXth century. The research methodology is based on the use of historical and comparative cultural, artistic methods to identify the causes of crisis phenomena in academic ballet at turn of the XIX XX centuries. The scientific novelty consists in revealing the complex and content of the causes of the crisis of classical ballet at the turn of the XIX XXth centuries, and the factors that were contributed to its reform. Conclusions. One of the most important professional prerequisites for the emergence of new styles of theatrical dance was the crisis of European academic ballet in the early XX century. The factors that created the preconditions of reforming professional classical ballet and promote the using of new areas of theatrical dance began: the theoretical idea of «effective» theatrical dance of Zh. Novera and practical research in the field of «absolute motion» of F. Delsarte; separate experiments and purposeful research in the field of a new composition of theatrical dance of choreographers of the early XX century; «reorientation» of musical thinking at the end of the XIX the beginning of the XXth cent.; the influence of the ideas of the artists of the union «World of Art» on the formation of a new understanding of composition and theatrical dance by the choreographers