Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – розгляд системи новітніх музично-художніх засобів у циклі В. Бібіка «Хорові картини». Методологію дослідження становлять методи: системно-структурного, жанрово-стильового, семантичного, хорознавчого, компаративного, виконавського аналізів. Наукова новизна полягає в тому, що вперше у проаналізованому циклі В. Бібіка «Хорові картини» виявлена система новітніх музично-художніх засобів. Висновки. Аналіз циклу «Хорові картини» В.Бібіка дає підстави стверджувати, що система новітніх музично-художніх засобів характеризуються за наступними позиціями: темброфонічні характеристики – звукове забарвлення, просторовість звучання, співвідношення використання рухливості і статики, комбінування звучання хорових пластів, несталість звукового образу; ступінь новаторства – прийоми співочої артикуляції (штрихова техніка, різні способи вимовляння тексту, музичний синтаксис); хорова фактура (монодія, гомофонія, поліфонія, сонорика, пуантилізм); інструменталізація хорових партій (віртуозні пасажі, широкі скачки мелодії, кластери, метроритмічні складнощі); прийоми театралізації
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider the system of the newest musical and artistic means in the cycle of V. Bibik "Choral images". The methodology of the work is the principles of a comprehensive interdisciplinary approach in accordance with modern art studies, which involves such methods as system-structural, genre-style, semantic, choral, comparative, contrastive, performing. The scientific novelty is in the fact that for the first time in the analyzed cycle of V. Bibik's "Choral Images" a system of the latest musical and artistic means was revealed. Conclusions. Analysis of the cycle "Choral paintings" by V. Bibik gives grounds to claim that the system of the newest musical and artistic means is characterized by the following positions: timbre characteristics - sound color, spatial sound, the ratio of the use of mobility and statics, combining the sound of choral layers, the instability of the sound image; degree of innovation - techniques of singing articulation (stroke technique, different ways of pronouncing the text, musical syntax); choral texture (monody, homophony, polyphony, sonorica, pointillism); instrumentalization of choral parts (virtuoso passages, wide jumps of melody, clusters, metrorhythmic difficulties); theatrical techniques