Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у визначенні жанрово-стильових і виконавських особливостей етюдів для саксофона Ж.-М. Лондейкса та їх значення в навчально-виховному процесі молодих музикантів. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів: текстологічного та джерелознавчого – при опрацюванні музикознавчих джерел з обраної теми; стильового та інтонаційного аналізу – для визначення жанрово-стильових і виконавських особливостей аналізованих етюдів. Наукова новизна роботи полягає в актуалізації нотографічного матеріалу, проаналізованого вперше та окресленні доцільності його використання в навчальних закладах мистецького профілю України. Висновки. Етюди для саксофона Ж.-М. Лондейкса спрямовані на освоєння молодими музикантами різнорідних технічних, артикуляційних прийомів, притаманних, зокрема, скрипковій музиці. Мініатюри є різнохарактерні, вирізняються багатою динамічною палітрою, охоплюють різні регістри саксофона, розкриваючи його тембровий потенціал, розраховані на освоєння студентами всіх тональностей. Аналізовані етюди збагатили інструктивний репертуар саксофоністів, започаткованого свого часу М. Мюлем, і використовується в навчальному процесі українських виконавців
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the genre-style and performance features of the saxophone J.-M. Londaks and their importance in the educational process of young musicians. The methodology of the research is based on the use of methods: textual and source studies – when developing music sources on a selected topic; style and intonation analysis – to determine the genre-style and performance features of the analyzed sketches. The scientific novelty of the work is the updating of the notographic material, analyzed for the first time, and outlining the expediency of its use in the educational establishments of the art profile of Ukraine. Conclusions. Etudes for saxophone by J.-M. Londaks are aimed at mastering young musicians of all sorts of technical, articulatory techniques inherent in, in particular, violin music. The miniatures are diverse, featuring a rich dynamic palette, cover different registers of the saxophone, revealing its timbre potential, designed for students to master all the tonalities. The analyzed sketches enriched the instructive repertoire of saxophonists, started in my time by M. Mull, and used in the educational process of Ukrainian performers