Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ТРАНСГРЕСІЯ ХУДОЖНІХ ФОРМ В СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ ПЛАСТИЧНОМУ ТЕАТРІ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Никоненко, Руслан Миколайович
dc.date.accessioned 2021-08-20T07:58:20Z
dc.date.available 2021-08-20T07:58:20Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Никоненко Р.М. Трансгресія художніх форм в сучасному українському пластичному театрі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 301-305. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3255
dc.description The purpose of the article is to identify the specifics of the phenomenon of transgressive art in the Ukrainian plastic theater of the 21st century. Methodology. The phenomenological method is applied (to identify and comprehend the semantic level of the phenomenon of transgressive art in the modern Ukrainian plastic theater); methods of art history, figurative-stylistic and art-compositional analysis (for the theoretical justification of the trends of the theater of plastic art, determining the specifics of the director-production activities of A. Belsky, identifying the components of the stage image of plastic performances and analyzing their rhythmic structure) and other scientific novelty. Scientific novelty. The philosophical concept of transgression to the field of plastic directing has been extrapolated; the problems of the transgression of art forms in the modern domestic plastic theater are considered on the example of the performances of the Academy of Motion by the Kryvyi Rih Theater of Musical Plastic Arts; it was revealed that the theater of plastic arts is one of the transgressive practices of contemporary art, which is characterized by the dominance of strategies expressed in the transformation of the figurative structure of physicality. Conclusions. The study of the stylistic characteristics of the Ukrainian plastic theater revealed the intensification of the experimental search for new ways and forms of expression, the focus of the directors on the transition of the process of meaning and formation to a new level of understanding of life. The performances of the theater of plastic arts are always encoded messages that require thoughts and feelings in the process of decoding the tension, since seeing and comprehending the directors' search for a new ―world dimension‖ is not always easy for the viewer. Transgression symbolizes the desire of the modern plastic theater to move away from classical attitudes towards absolute transcendence, to overcome the boundaries of consciousness, and to find possibilities for new positions of corporeality. The position of the director of the plastic theater, in our opinion, is primarily aimed at rethinking a certain concept or image fixed in theatrical practice, in the context of the search for innovative ways and methods of plastic directing that are adequate to the modern sense of worldview. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити специфіку феномену трансгресивного мистецтва в українському пластичному театрі ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано феноменологічний метод (для виявлення та осмислення сенсового рівня феномену трансгресивного мистецтва в сучасному українському пластичному театрі); методи мистецтвознавчого, образно-стилістичного та художньо-композиційного аналізу (для теоретичного обґрунтування тенденцій театру пластичного мистецтва, визначення специфіки режисерсько-постановочної діяльності О. Бельського, виявлення компонентів сценічного образу пластичних вистав та аналізу їх ритмічної структури) та ін. Наукова новизна. Екстрапольовано філософський концепт трансгресії на галузь пластичної режисури; розглянуто проблематику трансгресії художніх форм у сучасному вітчизняному пластичному театрі на прикладі постановок Криворізького театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху»; виявлено що театр пластичних мистецтв – одна з трансгресивних практик сучасного мистецтва, що характеризується домінуванням стратегій, виражених в трансформуванні образного ладу тілесності. Висновки. Дослідження стилістичних характеристик українського пластичного театру виявило активізацію експериментального пошуку нових шляхів і форм вираження, фокусування уваги постановників на переході процесу сенсо- і формотворення на новий рівень осмислення буття. Постановки театру пластичних мистецтв – це завжди закодовані повідомлення, що вимагають в процесі розкодування напруження думки та почуття, оскільки побачити та осмислити пошук режисерами нового «виміру світу» не завжди просто для глядача. Трансгресія символізує прагнення сучасного пластичного театру відійти від класичних установок на абсолютну трансцендентальність, подолати межі свідомості та віднайти можливості нових позицій стосовно тілесності. Позиція режисера пластичного театру, на нашу думку, спрямована передусім на переосмислення певного поняття або образу, зафіксованого в театральній практиці, в контексті пошуку інноваційних шляхів та прийомів пластичної режисури, що адекватні сучасному відчуттю світобуття. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject пластичний театр uk_UA
dc.subject трансгресія uk_UA
dc.subject художні форми uk_UA
dc.subject візуалізація uk_UA
dc.title ТРАНСГРЕСІЯ ХУДОЖНІХ ФОРМ В СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ ПЛАСТИЧНОМУ ТЕАТРІ uk_UA
dc.title.alternative Transgression of art forms in modern Ukrainian plastic theater uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу