Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити особливості бальної хореографічної освіти в динаміці історичного розвитку та
охарактеризувати перспективні напрями оптимізації навчально-виховного процесу в контексті професійної
підготовки майбутнього хореографа. Методологія дослідження. Застосовано метод теоретичного аналізу, що
посприяв дослідженню опублікованих наукових джерел, присвячених проблематиці професійної хореографічної
освіти та суміжним проблемам відповідно темі статті; метод системного аналізу для виявлення мети, завдання,
змісту, обсягу та раціональних методів навчання бальної хореографії, а також оцінки ефективності підготовки
спеціалістів галузі; методологічний аналіз провідних педагогічних напрямів викладання бального танцю в
системі освіти та ін. Наукова новизна. Досліджено динаміку розвитку бальної хореографічної освіти в
історичній ретроспективі та виявлено її особливості в контексті художньої культури ХХІ ст.; проаналізовано
теоретико-практичні основи викладання бального танцю в контексті трансформаційних процесів педагогічної
практики; розглянуто проблематику сприяння бальної хореографічної освіти в розвитку художньо-естетичної та
культурної освіти в Україні; розглянуто критерії, що використовуються для об’єктивної академічної оцінки
бальної хореографічної освіти в професійних навчальних закладах України на сучасному етапі; виявлено та
охарактеризовано перспективні шляхи подальшого розвитку бального танцю як виконавського мистецтва та
окремої академічної дисципліни. Висновки. Соціально-культурні зміни та перетворення в системі підготовки
спеціалістів бальної хореографії вимагають оптимізації навчально-виховного процесу, зокрема в аспектах:
орієнтації на практичні запити; ускладнення та розширення структури професійної підготовки тренерів, вчителів
та балетмейстерів бального танцю; демократизації системи хореографічної освіти; інтегрування та адаптування
провідних методів європейської освіти; посилення в межах системи хореографічної освіти структурної
соціально-функціональної взаємодії. Дослідження виявило, що розвиток бального танцю в Україні на сучасному
етапі вимагає створення та забезпечення відповідного рівня специфічної професійно орієнтованої системи освіти,
основою якої стало б комплексне використання найкращих традиційних та інноваційних технологій в галузі
педагогіки хореографічного мистецтва, розроблених українськими та зарубіжними теоретиками і практиками
танцювальної освіти, як системоутворюючого елементу підготовки спеціалістів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the features of ballroom choreographic education in the dynamics of
historical development and to characterize promising directions for optimizing the educational process in the context of
the professional training of the future choreographer. Methodology. The method of theoretical analysis was applied,
which contributed to the study of published scientific sources devoted to the problems of professional choreographic
education and related problems in accordance with the topic of the article; the method of systems analysis to identify the
goal, task, content, volume and rational methods of teaching ballroom choreography, as well as assess the effectiveness of training industry specialists; methodological analysis of the leading pedagogical directions of teaching ballroom dance
in the education system, etc. Scientific novelty. The dynamics of the development of ballroom choreographic education
in a historical retrospective is investigated and its features are revealed in the context of the artistic culture of the 20th
century; analyzed the theoretical and practical foundations of teaching ballroom dance in the context of transformational
processes of pedagogical practice; considered the problems of promoting ballroom choreographic education in the
development of art, aesthetic and cultural education in Ukraine; the criteria used for an objective academic assessment of
ballroom choreographic education in professional educational institutions of Ukraine at the present stage are considered;
identified and characterized promising ways of further development of ballroom dance as a performing art and a separate
academic discipline. Conclusions. Socio-cultural changes and transformations in the system of training ballroom
choreography specialists require optimization of the educational process, in particular in the following aspects: orientation
to practical requests; complication and expansion of the structure of professional training of coaches, teachers, and ballet
masters of ballroom dance; democratization of the system of choreographic education; integration and adaptation of
leading methods of European education; strengthening of structural social and functional interaction within the framework
of the system of choreographic education. The study has shown that the development of ballroom dance in Ukraine at the
present stage requires the creation and provision of an appropriate level of a specific professionally-oriented education
system, the basis of which would be the integrated use of the best traditional and innovative technologies in the field of
pedagogy of choreographic art, developed by Ukrainian and foreign theorists and practitioners of dance education. as a
backbone element of training specialists.