Короткий опис(реферат):
Мета роботи. У статті розглянуто викладацьку діяльність професора НМАУ ім. П. І. Чайковського Л. М.
Венедиктова, що у спілкуванні з учнями формував розуміння сутності творчої особистості у спорідненості з
соціумом, а висловленням власного бачення мистецьких шляхів і цивілізаційного поступу суспільства сприяв
стрімкому розвитку культури наступними поколіннями творчої молоді. Методологія дослідження пов’язана із
використанням педагогічних наративних технологій, під кутом зору активізації творчого потенціалу здобувачів
вищої освіти, що зосереджується на триєдиному зв’язку мови, комунікації та соціальної складової, фокусується
не лише на логічному викладі подій, але й на проблемі особистісного психологічного сприйняття в умовах
певного стану соціуму. Наукова новизна. Вперше розглянуто викладацьку діяльність у контексті теорії
історичного та психологічного наративу, проаналізовано педагогічну школу викладача, як спосіб систематизації
індивідом історичного досвіду й передавання його учням на основі психологічного наративу. Виявлено
різноспрямованість зусиль викладача у комбінуванні мовного контенту різних рівнів спрямованості:
інтелектуальної, емоційної, сенсорної, візуальної тощо. Висновки. Охарактеризовано риси психологічних,
історичних та біографічних наративних концептів, використаних викладачем для досягнення професійного та
духовного зростання його учнів. Констатовано, що викладацька діяльність видатного Маестро увінчалася цілою
плеядою видатних митців, що працюють зараз у багатьох країнах світу й в Україні.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider the teaching activity of the professor of NMAU named after
P. I. Tchaikovsky L. M. Venediktov, who in communication with students formed an understanding of the essence of
creative personality in kinship with society, and the expression of their own vision of artistic paths and civilizational
progress of society contributed to the rapid development of culture by future generations of creative youth. The
methodology is related to the use of pedagogical narrative technologies, from the point of view of activating the creative
potential of higher education students, focusing on the threefold connection of language, communication, and social
component, focuses not only on the logical presentation of events but also in a certain state of society. Scientific novelty.
For the first time the teaching activity in the context of the theory of historical and psychological narrative is considered,
the pedagogical school of the teacher is analyzed as a way of systematization by the individual of historical experience
and its transfer to students on the basis of the psychological narrative. The diversity of the teacher's efforts in combining
language content of different levels of orientation is revealed: intellectual, emotional, sensory, visual, etc. Conclusions.
The features of psychological, historical, and biographical narrative concepts used by the teacher to achieve the
professional and spiritual growth of his students are described. It was stated that the teaching activity of the outstanding
Maestro was crowned by a whole galaxy of outstanding artists who now work in many countries of the world and in
Ukraine.