Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Висвітлити місце і роль навчальної дисципліни «Підготовка дослідницького
проекту та презентація результатів наукових досліджень» як складової освітньо-наукової програми
підготовки докторів філософії в аспірантурі закладів вищої освіти (наукових установ) та її значення
у набутті аспірантами фахових компетентностей, системних знань і вмінь, необхідних для
підготовки наукового дослідження і презентації його результатів. Методологія дослідження
полягає в застосуванні загальнонаукових методів аналізу і синтезу, індукції і дедукції, узагальнення і
абстрагування, оглядово-аналітичного, опису та порівняння, що дало змогу виявити місце і роль
означеної навчальної дисципліни. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні і систематизації
знань про навчальну дисципліну «Підготовка дослідницького проекту та презентація результатів
наукових досліджень», в акцентуванні уваги на її особливостях з погляду сьогодення та перспектив її
розвитку. Висновки. Особливістю навчальної дисципліни «Підготовка дослідницького проекту та
презентація результатів наукових досліджень» є розгляд всіх етапів підготовки аспірантів: від
вступу до аспірантури і вибору теми дисертаційного дослідження й до прилюдного захисту
дисертації та оформлення атестаційної справи у світлі сучасних вимог. У процесі вивчення курсу
аспіранти зможуть скласти цілісне уявлення про науку як систему знань і знаряддя пізнання,
сформувати погляди на методологію наукового пізнання, сутність загальнонаукових та спеціальних
методів і принципів проведення наукових досліджень та презентацію їх результатів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to highlight the place and role of the discipline "Preparation of a
research project and presentation of research results" as part of the educational and scientific program of
training doctors of philosophy in the graduate school of higher education (scientific institutions) and its
importance in the acquisition of professional competencies, systems knowledge, and skills preparation of
scientific research and presentation of its results. The methodology consists of the application of general
scientific methods of analysis and synthesis, induction and deduction, generalization and abstraction,
review-analytical, description, and comparison, which made it possible to identify the place and role of this
discipline. The scientific novelty of the work lies in the generalization and systematization of knowledge
about the discipline "Preparation of a research project and presentation of research results", in focusing on
its features in terms of the present and prospects for its development. Conclusions. A feature of the discipline
"Preparation of a research project and presentation of research results" is the consideration of all stages of
preparation of graduate students: from admission to graduate school and choosing a dissertation research
topic and to public defense of the dissertation and certification in the light of modern requirements. In the
process of studying the course graduate students will be able to form a holistic view of science as a system of
knowledge and tools of knowledge, to form views on the methodology of scientific knowledge, the essence of
general and special methods and principles of research and presentation of their results.