Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ФЕНОМЕН КОРЕЙСЬКОЇ ХВИЛІ В МЕТАМОДЕРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Осадча, Лариса Василівна
dc.date.accessioned 2021-11-25T12:04:39Z
dc.date.available 2021-11-25T12:04:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Осадча Л. В. Феномен корейської хвилі в метамодерному середовищі європейської культури // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 49-56. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3542
dc.description Purpose of the article is to analyze reasons of rapid growth of the Korean cultural product popularity in European cultural environment, to identify coincidence of the worldview, aesthetic, gaming demands of the Western consumer audience and art patterns of the Korean mass-culture. The phenomenon of the rapid popularity growth of Korean cultural products is called the “Korean wave. According to statistics, K-pop forms 2% of GDP (for comparison, Korean aviation – 0,7 %). On March 2020 the artistic heritage of the nowadays most popular Korean pop-band BTS was recognized “the strategic export product” of South Korea. That’s why it is actually to study out reasons for the great popularity of the “Korean wave” among the Western European cultural environment. Methodology. Theoretical basis of the exploration includes authors as of the applying field of cultural science, so of the fundamental one. For example, N. Tytkova (2020) analyzes style peculiarities of the Korean wave, Y. Pak (2015) outlines the genealogy of the phenomenon according to the Korean ethnic mentality specificity. Appealing to the theoretical works of R. Popty (1996) and F. Jameson (2008), T. Vermeulen and R. van der Akker (2010) has facilitated deeper understanding as of the Metamodern features of the actual European culture so the specificity of nowadays Korean pop-culture. Scientific novelty. Popularity of the Southern Korean pop-culture in Europe and Northern America is caused not only by the marketing peculiarities of the K-pop industry but also by its reasoning with key values and demands of the metamodern. Western culture, such as “new sincerity”, “sober fanaticism”, “pragmatic romanticism”, “causal esotericism”. Conclusions. The powerful request for the youth artifacts and practices is been formed in the West. But artistic and academic discourse is still been under the influence of distrustfully critical postmodern narrative. Thus, the rupture between the West’s philosophical self-reflective vocabulary and applied requests for the new sincerity, and new romanticism has created favorable conditions for the youth-oriented mass-culture import. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати підстави стрімкого зростання популярності корейського культурного продукту в західному культурному середовищі, виявити співпадіння світоглядних, естетичних, ігрових запитів західної споживацької аудиторії та мистецьких паттернів корейського маскульту. «Корейською хвилею» називають явище зростаючої популярності південнокорейського культурного продукту у світі. За статистичними даними, K-pop формує 2% ВВП країни (авіагалузь – 0.7%). У березні 2020 року творчий доробок найпопулярнішого корейського поп-гурту BTS було визнано «предметом стратегічного експорту» для Південної Кореї. Саме тому потребує науково-аналітичного з’ясування питання про те, якими є чинники підживлення популярності «Корейськлої хвилі» в середовищі західної культури. Методологія дослідження охоплює як авторів напрямку прикладних культурологічних досліджень, так і фундаментальних теоретиків. Так, Н. Тіткова (2020) аналізує стильові особливості феномену «Корейської хвилі», Є. Пак (2015) окреслює генеологію цього феномену, з огляду на ментальні особливості корейської етнічної культури. Звернення до теоретичних робіт Р. Рорті (1996), Ф. Джеймісона (2008), Вермюллена та Ван дер Аккена (2015) посприяли глибшому аналізу рис метамодерну як сучасної світонастанови культури Заходу та з’ясуванню підстав стрімкої популярності корейської популярної культури в Атлантичному цивілізаційному регіоні. Наукова новизна. Вперше доводиться, що популярність південнокорейської поп-культури в європейському та американському регіонах полягає не лише в маркетингових особливостях К-рор індустрії, але і в її резонуванні з ціннісно-світоглядними настановами метамодерністської культури сучасного Заходу – запитом на «нову щирість», «поміркований фанатизм», «прагматичний романтизм», «каузальну езотерику». Висновки. На Заході сформувалися потужні запити на молодіжні культурні артефакти та практики. Але академічний та мистецький дискурси ще перебувають під впливом недовірливо-критичного постмодерного наративу. Звідси й розрив між словником культурно-філософської саморефлексії Заходу та практичними запитами на новий романтизм, нову щирість, що створило сприятливі передумови для імпорту іноземного ювенально орієнтованого маскульту. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject корейська хвиля uk_UA
dc.subject метамодерне середовище uk_UA
dc.subject метамодерн uk_UA
dc.subject європейська культура uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject халлю uk_UA
dc.subject модерн uk_UA
dc.subject постмодерн uk_UA
dc.subject ювеналізація культури uk_UA
dc.title ФЕНОМЕН КОРЕЙСЬКОЇ ХВИЛІ В МЕТАМОДЕРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ uk_UA
dc.title.alternative The phenomenon of Korean wave in Metamodern European cultural environment uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу