Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає в тому, щоб в контексті проведенного автором у низці робіт дослідження участі українських театрів у суспільно-політичному житті, їхньої позиції при висвітленні найбільш важливих моментів історії і соціальних проблем сучасності проаналізувати репертуарну і кадрову політику керівних державних органів і показати, як вона відбивалася на творчій діяльності театральних колективів. Методологія дослідження. При аналізі матеріалу було використано такі методи: аналітичний – у вивченні історичних, мистецтвознавчих та культурологічних джерел для формування методологічних засад дослідження проблем українського театру 60-80-х рр. ХХ ст., історичний – при розгляді загального стану українського театрального мистецтва цього періоду, мистецтвознавчий – при аналізі творчих досягнень українського театру, пошуковий – при збиранні нових джерельних доказів для підтвердження тих чи інших думок, теоретичний – для підбиття підсумків дослідження. Наукова новизна матеріалів даної статтї у джерелознавчому плані полягає у застосуванні широкого кола документів керівних державних органів, що регламентували діяльність театрів, які раніше дослідники не використовували. На основі цих матеріалів проаналізоано кадрові і репертуарні заходи, проваджувані керівними державними органами в галузі театрального мистецтва протягом 60-80-х рр. ХХ ст. з позиції розбудови незалежної української держави. Висновки. У статті показано, що в конкретних умовах суспільно-політичного життя 60-80-х рр. XX ст. в українському театрі було проведено чимало корисної організаційної роботи, яка сприяла підвищенню його ідейно-мистецького рівня.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. Analysing the role of the Ukrainian theatre in the developing of the social consciousness in 1960es-1980es, the author makes an attempt to research the activities of the artists and cultural managers. The purpose of the article is to show the repertoire and staff policy of the theatrical administrations in Ukrainian theatrical collectives. Methodology. The author uses such methods as analytical, historical, art critical and theoretical ones. The analytical method helps us to study the historical, art critical and cultural sources of the methodological basis of the researching of the Ukrainian theatre in 1960es – 1980es. The author uses the historical method to show the peculiarities of the development of the Ukrainian theatre in the researched period. The method of art criticism is applied to highlight the creative achievements of the Ukrainian theatre. The theoretical one allows us to sum up the results of the researching. Scientific Novelty. The scientific novelty of the article is the fact that the author is the first who analyses the archives and the official documents of the Ministry of Culture of Ukraine, concerned Ukrainian theatre in 1960es-1980es. In addition, the author researches the development of Ukrainian theatre of the period and shows the importance of the repertoire and staff policy of the theatrical administrations and the strengthening of the theatrical development from independent Ukraine point of view. Conclusions. In the article, the author showed that the main state institution had taken the
administrative measures, which had strengthened the Ukrainian theatrical development.