Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити тенденції та закономірності організації художнього простору сучасного інтер’єру коворкінг-центру, а також створення науково-обґрунтованої методики, що аргументує доцільні шляхи рішення дизайнерських завдань у галузі естетизації робочого простору ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано теоретичний, структурний, філософсько-естетичний метод; метод художньо-стилістичного аналізу для виявлення особливостей дизайну інтер’єру київських коворкінг-центрів; структурно-семіотичний метод, завдяки якому визначено художньо-образний зміст в дизайні інтер’єру сучасного коворкінг-простору. Наукова новизна. Розглянуто основні теоретичні концепції, які стали підґрунтям для визначення інтер’єру коворкінг-центру як унікального виду художнього простору; здійснено аналіз основних просторових концепцій, розроблених відомими філософами, які осмислюють його як художній простір; виявлено і проаналізовано особливості художніх рішень у процесі проєктування робочих інтер’єрів вітчизняних коворкінг-центрів; визначено фактори впливу на художньо-образне рішення інтер’єру коворкінг-простору. Висновки. На основі аналізу існуючих просторових концепцій визначено, що простір сучасного коворкінг-центру можна вважати одним із видів художнього простору та виявляти у ньому певні сенсові категорії (за Габричевським, Шпенглером, Хайдеггером та ін.). Характерні прийоми та засоби художньої виразності сучасних інтер’єрів коворкінг-центрів, які пов’язані з осмисленням простору як художнього концепту, відображають ідею його поліфонічності та визначають художньо-естетичні засади вітчизняного інтер’єру коворкінг-центру перших десятиліть ХХІ ст. Дослідження виявило, що в інтер’єрах сучасних київських коворкінг-просторів («Часопис», «Платформа» (бізнес-центр «Леонардо» та арт-завод), «New Work Labs», «Kooperativ», «Hub 4.0», «Creative Quarter», «LIFT99 Kyiv Hub», «Anthill Space», «Lofti Space», «Creative States», «Толока», «Сад - Смартворкінг») реалізовано євразійський та європейський типи організації художнього простору.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify trends and patterns of organization of the artistic space of the modern interior of the coworking center, as well as the creation of scientifically sound methods that argue appropriate ways to solve design problems in the field of aesthetics of the XXI century. Research methodology. The theoretical, structural, philosophical, and aesthetic method is applied; method of artistic and stylistic analysis to identify features of the interior design of Kyiv coworking centers; structural-semiotic method, which determines the artistic and figurative content in the interior design of modern coworking space. Scientific novelty. The main theoretical concepts that became the basis for defining the interior of the coworking center as a unique type of artistic space are considered; -an analysis of the basic spatial concepts developed by famous philosophers who understand it as an artistic space; identified and analyzed the features of artistic solutions in the process of designing working interiors of domestic coworking centers; the factors of influence on the artistic and figurative decision of the interior of the coworking space are determined. Conclusions. Based on the analysis of existing spatial concepts, it is determined that the space of a modern coworking center can be considered one of the types of artistic space and identify certain semantic categories (according to Gabrichevsky, Spengler, Heidegger, etc.). Characteristic techniques and means of artistic expression of modern interiors of coworking centers, which are related to the understanding of space as an artistic concept, reflect the idea of its polyphony and determine the artistic and aesthetic principles of domestic interior coworking center in the first decades of the XXI century.