Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Висвітлити особливості функціонування естрадно-джазової музики в баянно-акордеонному мистецтві України окресленого періоду. Методологія дослідження базується на основних принципах теорії пізнання, зокрема: об’єктивність, науковість, історизм, цілісність, взаємозв’язок і взаємозалежність явищ і процесів дійсності, а також концептуальні положення теорії професійної майстерності. Наукова новизна полягає у висвітленні творчої діяльності вітчизняних баяністів-акордеоністів та систематизації етапів розвитку і творчих здобутків академічної школи означеного періоду. Висновки. Естрадно-джазова музика в контексті виконавської творчості вітчизняних та зарубіжних баяністів-акордеоністів має послідовний характер і розвивається на музичному підґрунті негритянського фольклору, міської культури (жанри побутової танцювальної музики – вальси, польки, танго, фокстроти, тощо), професійного концертного виконавства (сучасна джазова музика – імпровізації, концертні транскрипції, ретро-сюїти на джазові теми, сюїти у джазовому стилі, джаз-рок-партити). Основними факторами, які вагомо вплинули на динаміку розвитку естрадно-джазової музики в баянно-акордеонному мистецтві України та зарубіжжя, виступили різноманітні мистецькі процеси, що відбувалися упродовж досліджуваного періоду, визначеного еволюцією якісних показників.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. To highlight the peculiarities of the functioning of pop-jazz music in the bayan-accordion art of Ukraine in a certain period. The methodology is based on the basic principles of the theory of knowledge, such as objectivity, scientific character, historicism, integrity, interconnection, and interdependence of phenomena and processes of reality, as well as conceptual provisions of the theory of professional skills. The scientific novelty lies in the coverage of the creative activity of local button accordion players and the systematization of the stages of development and creative achievements of the academic school of the specified period. Conclusions. Pop-jazz music in the context of performing creativity of local and foreign bayan accordionists has a consistent character and develops on the musical basis of Negro folklore, urban culture (genres of everyday dance music - waltzes, polkas, tango, foxtrots, etc.), professional music - improvisations, concert transcriptions, retro suites for jazz themes, jazz-style suites, jazz-rock-partitas). The main factors that influenced the dynamics of the development of pop-jazz music in the bayan-accordion art of Ukraine and abroad were various artistic processes that took place during the period under study, determined by the evolution of quality indicators.