Короткий опис(реферат):
Робота присвячена розробці та експериментальній апробації педагогічної моделі формування комунікативної культури молодших школярів в умовах дозвілля. Дана модель включає такі складові: теоретична модель комунікативної культури як предмета педагогічного аналізу; педагогічні умови формування комунікативної культури молодших школярів в умовах дозвілля; технологія проектування і реалізації відповідних культурно-дозвіллєвих програм; методичні вимоги до реалізації кожного з етапів розробленої технології; діагностика ефективності дозвіллєвих програм з формування комунікативної культури молодших школярів.
На основі теоретичного аналізу доводиться, що комунікативна культура як предмет педагогічного дослідження може бути представлена ієрархічною моделлю, яка уможливлює впорядкування системи понять для опису предметного поля комунікативної культури та узагальнення результатів досліджень з даної проблеми. Показано можливості цієї моделі у розв’язанні педагогічних проблем, пов’язаних з формуванням комунікативної культури особистості.
Обгрунтовано педагогічні умови формування комунікативної культури молодших школярів на трьох ієрархічно співвіднесених рівнях, пов'язаних: з педагогічним супроводом інкультурації; з специфікою цієї інкультурації в умовах дозвілля; з віковими особистостям молодших школярів. Вибудувано технологію проектування дозвіллєвих програм, яка включає 5 етапів: цільовий, критеріальний, проектувальний, реалізаційний, діагностичний. Запропоновано методику діагностики ефективності дозвіллєвих програм, спрямованих на формування комунікативної культури молодших школярів.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation is devoted to the formation and investigation of the pedagogical model of the formation junior schoolchildren communicative culture in leisure. The model is introduced by such its components: the theoretical model of communicative culture as the essence of pedagogical analysis; the pedagogical conditions of the formation of junior schoolchildren communicative culture in leisure; the projective technology for realization of these leisure programs; the methodological principals to the realization of this technology; the diagnostics of leisure program efficiency for the formation of junior schoolchildren communicative culture.
The theoretical analysis has substantiated that communicative culture as the essence of pedagogical analysis can be introduced by the theoretical model, that makes it possible to systematize the terminological system for pedagogical investigation of communicative culture formation. The pedagogical conditions for the formation of junior schoolchildren communicative culture have been described. The technology of leisure programs projection has been constructed. It includes 5 steps: aimed, criterional, projective, realizational, diagnostical. The method of diagnostics of leisure programs efficiency for the formation of junior schoolchildren communicative culture is proposed.