Короткий опис(реферат):
Мета статті. Розглянути і проаналізувати окремі аспекти розвитку сучасної української естрадної пісні у постколоніальний період кінця ХХ – початку ХХІ століття. Методологія роботи передбачає застосування у роботі системного підходу дослідження, а також використання методів аналізу, синтезу, історичного та компаративного, що дозволило проаналізувати розвиток української естрадної пісні в умовах радянської системи, так і після здобуття незалежності, коли вона тривалий час перебувала в полі російськомовного впливу, що є свіченням тривалого колоніального статусу. Наукова новизна полягає у тому, що вперше питання розвитку української естрадної пісні розглянуто у контексті не лише мистецтвознавчого аналізу, але й досліджень постколоніальності, що в цілому позначилося на розвиткові української культури ХХ – початку ХХІ ст., яка тривалий час перебувала в орбіті радянської дійсності. Висновки. Зміни у музичній культурі є свідченням пристосування гнучкого механізму творення музики до нових умов функціонування. І хоча важко прогнозувати подальші суспільні зміни і їх вплив на формування музичної культури не тільки українського суспільства, а й світового, все ж основні тенденції вже намічені. Вони полягають у певній уніфікації музично-стильових стандартів, за якої зникнуть відмінності між виконавцями популярних музичних композицій по всьому світу. Відповідно глобалізація диктує моду у сфері музичної культури. Загалом на початку третього тисячоліття українська естрадна пісенна культура входить у контекст європейського та світового культурного процесу і стає надбанням світової музичної культури, а її найяскравіші представники займають гідне місце у ряду світових майстрів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. To consider and analyze some aspects of the development of modern Ukrainian pop songs in the postcolonial period of the late XX - early XXI century. The methodology involves the use of a systematic approach to research, as well as the use of methods of analysis, synthesis, historical and comparative, which allowed analyzing the development of Ukrainian pop songs in the Soviet system and after independence when it was in the field of Russian influence. which is the glow of long-term colonial status. The scientific novelty is that for the first time the development of Ukrainian pop songs was considered not only in the context of art analysis but also the research of postcolonialism, which generally affected the development of Ukrainian culture of XX - early XXI century. Conclusions. Changes in music culture are evidence of the adaptation of the flexible mechanism of music creation to new operating conditions. And although it is difficult to predict further social changes and their impact on the formation of musical culture not only in Ukrainian society but also in the world, the main trends have already been outlined. They consist of a certain unification of musical and stylistic standards, which will eliminate the differences between performers of popular musical compositions around the world. Accordingly, globalization dictates fashion in the field of music culture. In general, at the beginning of the third millennium, Ukrainian pop song culture entered the context of European and world cultural processes and became the property of world music culture, and its brightest representatives occupy a worthy place among world masters.