Abstract:
Мета роботи - простежити специфіку взаємодії тайваньської музичної регіоналістики і європейських
аналогій, що мають всесвітнє визнання через шанування творчості К. Орфа, складовою творів якого виступає
локально-фольклорний і культурно-ціннісний шар регіонального баварського надбання. Методологічною основою роботи є інтонаційний підхід, який фіксує єдність музичного й мовного факторів, що є органічним для
традицій музики Китаю (див. роботи Ма Вей та ін.). Компаративний метод у методологічному комплексі інтонаційності здобуває самозначимий зміст - у дусі відповідних робіт Б. Асаф‘єва і його послідовників в Україні.
Особливий методологічний зміст мають також праці Лю Бинцяна, що порушують проблему духовносемантичної обумовленості кардинальних стильових поворотів у світовому мистецтві й у культурі загалом. Наукова новизна дослідження визначена самостійністю теоретичної ідеї порівняння музичної регіоналістики
Тайваню в межах китайської музики із регіоналістськими виходами баварського начала в німецькій музиці
К. Орфа. Висновки. Баварська локалізація загальнонімецької й світової значимості творчості К. Орфа представляє приналежність до того культурного регіоналізму, що у повноті історичних передумов реалізувався на Тайвані як частина китайської і ширше - далекосхідної цивілізації загалом. І якщо світові масштаби творчості
К. Орфа непорівнянні за обсягом і вагою з надбанням Ма Шулонга як глави тайваньской школи в музиці Китаю, то все-таки в наявності є й спільне між названими художниками. Це самозначимість локального колориту
у всенаціональних масштабах мистецтва, прояв художнього регіоналізму як такого, що суттєво поповнює всенаціональні завоювання китайського й німецького музичного мистецтва в минулому столітті.
Description:
The purpose of the article is a trailing of specifics of the interaction Taiwan regional music and European
analogy, which have the world confession through honoring of C. Orff creative activity, forming product which
emerges local-fоlklore and cultural-value layer of the regional bavarian heritage. The methodology of the work is the
intonation approach, fixing unity music and speech factor that органично for the tradition of the music of China (refer
to work Ma Way and others. The comparative method in methodological complex intonation theorizes gains the
independent character - in spirit corresponding to the work of B. Asafiev and his followers in Ukraine. The special
methodological sense has also worked Liu Bing Cjiang, raising the problem of spiritual-semantic determinism of
cardinal style tumbling in world art and in culture as a whole. Scientific novelty of the study is determined by
independance to theoretical idea of the comparison music regionalism of Taiwan within chinese music with regional
output bavarian begin in german music of C. Orff. Conclusions. The Bavarian localization Pan-germany and world
value of creative activity of C. Orff present touch to that cultural regionalism, which in the fullness of the history
premises was realized on Taiwan as a part Chinese and, broader, far eastern civilization as a whole. And if world scales
creative activity of C. Orff incomparable on volume and weight with the property of Ma Shu Long as chapters Taiwan
schools in the music of China, that even so in presence there is and the general between named artist. Independence of
local coloring in general national scale of art, manifestation artistic of regionalism as such that greatly renews the
general national conquest of Chinese and German music art in the past century.