Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Дослідження пов’язане з визначенням критеріїв та принципів формування актуальних проектних образів 1970-х років та їх впливу на розвиток сучасної індустрії моди. Методологія. Комплексний системний підхід до вивчення основних критеріїв формування модних образів в індустрії моди заснований на застосуванні компаративно-аналітичного та історико-логічного методів. Методи спостереження та узагальнення лягли в основу формулювання базових принципів формування модних тенденцій періоду моди, що розглядається. Наукова новизна. У роботі визначено, що 1970-і роки стали періодом, в якому індустрія моди зробила новий ривок в своєму розвитку. Визначено, що нові тенденції соціального буття та загально-суспільної свідомості спонукали до виникнення та активного розвитку нового актуального образу особистості, героя свого часу. Охарактеризовано, що основними образними рисами естетичного ідеалу того часу стали інтелектуальність та індивідуальність, витонченість та переосмислення культурного надбання та духовних цінностей – саме ці образні властивості лягли в основу естетичного
ідеалу того періоду. Висновки. За результатами дослідження можна зробити висновок, що в 1970-х роках індустрія моди знаходилась в активному пошуку нових художніх ідей та проектних образів. Зрештою, в споживацькому суспільстві змінилося відношення до одягу і зовнішнього вигляду – дизайн і стиль проголошуються гаслом епохи, хоча відмінність між «haute couture» і одягом масового попиту продовжувала залишатися значною. Всі прояви молодіжних рухів, субкультур й антимоди дали могутній поштовх дизайнерам для використання створених образів або їх окремих рис при розробці модних ліній одягу для масового споживача. Таким чином, вкотре симбіоз «традиційної» і «альтернативної» моди ліг в основу формування масового споживацького смаку, а розроблені і промисловими тиражами виготовлені колекції одержали статус «mainstream».
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. The Research is related to determination of criteria and principles of
forming of actual project images of 1970th and their influence on development of modern fashion industry. Methodology. The complex system approach of the study of basic criteria of fashion images forming in fashion industry is based on application of comparative, analytical and historical logical methods. The methods of supervision and generalization are used for formulation of basic principles of fashion trends forming in the researched period. Scientific novelty. The article describes the fact that the 1970s became a period when the fashion industry did a new jerk in the development. It is certain that the new tendencies of social life and in-public consciousness induced
to the origin and active development of new actual appearance of personality. It is reviewed that intellectuality and individuality, refinement and comprehension of cultural property and spiritual values became the basic vivid lines of aesthetically beautiful ideal of that time. Exactly, these vivid properties were aesthetically beautiful ideals of that period. Conclusions. As a result of the research we can conclude that the fashion industry was actively searching of new imaginative ideas and project forms during the 1970s. All in all, the attitude to clothes and appearance has changed in the consumer society – the design and style are claimed to be a slogan of the era, though the difference between «haute couture» and clothes of mass-market, remained to be significant. All manifestations of youth movements, subcultures and anti-fashion tendencies gave an impulse for the designers to use the created images or its separate features in the process of development of the fashion lines for the general public. Thus, the symbiosis of the «traditional» and «alternative» fashion was the basis for the formation of the mass-market consumer’s choice, and the collections developed
and manufactured on a commercial scale obtained the status «mainstream».