Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Обґрунтування основних складових літературного сценарію театралізованого дійства, визначення специфіки, особливостей сценарію та його значення у створенні сценічної форми. Здійснення класифікації сценаріїв, виявлення особливостей їх композиційної структури, прийомів та засобів втілення. Методологія дослідження полягає у застосуванні мистецтвознавчого, функціонального, порівняльного аналітичного методів дослідження творчої роботи фахівця над літературним сценарієм як комплексною, синтезуючою та синтетичною
основою театралізованої форми; у проведенні аналізу основних етапів створення сценарію різноманітних театралізованих естрадних та масових форм; у розгляді видів сценаріїв, побудови їх літературного матеріалу, принципу класифікації, основних компонентів запису та прийомів втілення. Наукова новизна дослідження полягає у систематизації основних критеріїв роботи над літературним сценарієм театралізованого видовищного дійства, концептуальності всіх складових
літературно-сценарної роботи та у проведенні класифікації сценаріїв за складністю матеріалу; за тематикою і змістом; за засобами ідейно-емоційної виразності. Висновки. У результаті здійсненого дослідження можна зробити висновок. По-перше, літературний сценарій – це необхідна основа будь-якого сценічного або масового дійства, яка будується за всіма законами театрального мистецтва. По-друге, літературний сценарій потребує від автора творчого процесу, в якому необ-
хідне виявлення активної життєвої позиції, особисте світосприйняття, професійні навички та вміння. По-третє, сценарна майстерність потребує відповідних знань всієї технології створення літературного сценарію театралізованого дійства: ідейно-тематичної основи, композиційної структури, специфіки сценарного ходу, видів даних художніх творів та компонентів запису.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. The aim of this article is the justification of the main components of the literary scenario of a theatrical performance and to define the specifics and features of the scenario and its significance in creating the theatrical form. The author has also such tasks as to do the classification of scenarios, to determine the characteristics of their compositional structure, techniques and methods of implementation. Methodology. The research methodology is the using of the art history, functional, analytical, comparative methods in the creative work of professional literary scenario as the complex, synthesizing and synthetic basis of any theatrical form. They are used in the analysis of the basic stages of creating a scenario of the variety of variety and mass theatrical forms; in consideration of kinds of scenarios, construction of their literary materials, the classification principle, the main components of the recording and implementing techniques. Scientific novelty. Scientific novelty of the research is to systematize the main criteria of the work on the literary scenario dramatized entertainment performance; to conceptualise of all components of the literary and scenic work; to classify the material complexity of scenarios according to on the subject and
content and means of ideological and emotional expressiveness. Conclusions. As a result of the above-mentioned research we could conclude the following positions. First of all, the literary scenario is a necessary basis for any stage or mass performance, which are constructed according to the rules of Theatrical Art. Secondly, the literary scenario requires the author’s creative process, where the author can show an active life position, personal outlook, skills and abilities. Thirdly, the scenario art demands the knowledge of the technology of the literary scenario creation and the ideological
and thematic framework of the composite structure, the specifics of the scenario progress, types of artistic works.