Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Дослідження пов’язане з історичним розвитком, педагогічною й науковою діяльністю кафедри історії і теорії мистецтва Львівської національної академії мистецтв, визначенням її ролі у розвитку українського мистецтвознавства. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні пошуково-бібліографічного аналізу, що передбачає вивчення та систематизацію бібліотечних та архівних фондів; історичного підходу – при розгляді процесів і явищ, що відбувалися впродовж досліджуваного періоду; системного – за допомогою якого вдалося простежити динаміку мистецько-освітньої діяльності викладачів; порівняльного – при визначенні особливостей дослідницької праці вітчизняних науковців. Наукова новизна полягає у визначенні головних методологічних принципів у діяльності кафедри історії і теорії мистецтва ЛНАМ та доповненні історії становлення мистецтвознавства як науки в Україні. Висновки. Вища мистецтвознавча школа у західному регіоні України представлена кафедрою історії і теорії мистецтва ЛНАМ, історія якої сягає 1946 р. – часу офіційного відкриття мистецького вищого навчального закладу. Проте випуск фахівців тут у галузі мистецтвознавства розпочався лише з 1996 р. Сьогодні кафедра історії і теорії мистецтва є одним із важливих наукових центрів, яка водночас з педагогічною роботою в підготовці фахівців з мистецтвознавства здійснює концептуально-пошукову діяльність, спрямовану на створення нових, а також реставрацію вже відомих культурно-мистецьких пам’яток краю, їх популяризацію серед населення.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the article. Research is related to historical development, the pedagogical and scientific activity of department of history and theory of the art of the Lviv national academy of arts, determination +of its role in the development of the Ukrainian study of art. Methodology is based on application of searching-bibliographic analysis that investigates a study and systematization of library and archived funds; historical approach – at consideration of processes and phenomena of the examined period; system – by means of that it was succeeded to trace the dynamics of the art-educational activity of teachers; comparative – in determination on the significant features of research works of Ukrainian scientists. Scientific novelty consists in the decision on of main methodological principles at the activity of department of history and theory of the art of Lviv National Academy of Art and addition of history of becoming the study of art as science in Ukraine. Conclusions. Higher study of art in the western region in Ukraine is presented by the department of history and theory of the art of Lviv National Academy of Art, which history goes to 1946 – the official opening of higher art educational establishment. However, producing of specialists in the study of art was begun only in 1996. Today a department of history and theory of art is one of critical scientific centers, that at the same time with pedagogical work in preparation of specialists on the study of art carries out the searching activity, which is sent to create the new cultural art sights and restoration of well-known one, their popularization among a population