dc.contributor.author |
Шевченко, Лілія Михайлівна |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-18T12:52:10Z |
|
dc.date.available |
2020-06-18T12:52:10Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Шевченко Л. М. Сонати О. Скрябіна як репертуарний здобуток одеських піаністів // Лілія Михайлівна Шевченко // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : ІДЕЯ-ПРИНТ, 2018. - Вип. ХХXХІ. - С. 159-168 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1471 |
|
dc.description |
The purpose of the article is a trailing of the depth of the influence Odessa music-cultural
ambiance on Skryabin and intensities of the assimilation inheritance Skryabin in Odessa on example piano offerings and creative searching for Mystery, on the material of the stocking up which were formed up three last Sonatas creator "Prometheus." Methodology emerges the intonation approach of the school B. Asafjev in Ukraine, noted forming in him of the style comparative analysis and history, hermeneutic foreshortening of the musicology method. Scientific novelty of the work is based on concepts of deep
sense achievements to salon art Odessa, confidence to which has formed by еnthusiasn of acceptance an Odessa public of the pianist and composer A.Skrjabin in 1898 year, as well as unconditional honouring of music abstraction рrоmystery image-that three last Sonatas of the composer, which have formed music themes of Mystery. Conclusions. Piano school to Odessa had an essential headwaters in the success of the first night of the piano concerto in 1898, which has pawned piety of Skrjabin on essences salon основ his pianism and composition. In Skrjabin composition, ecstatic lyrics discharges profound theatrical antithesis in favor of the mоnоlоgue all embracing joy Overcoming of dramatic/tragedy to being, which entailment dares the handhold on Skrjabin chiming. Mystic generalization of Skrjabin chiming. Withstands the naturalism a Russian Heel and Rachmaninov, but has general with them headwaters in an orthodox
instrumental type of church ringing, inseparable from an abstraction of dancing manifestation to sounding. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – простежити глибину впливу одеського музично-культурного середовища на Скрябіна та інтенсивність засвоєння спадщини композитора в Одесі на прикладі піаністичних внесків та творчого пошуку Містерії, на матеріалі заготовок якої вибудовувалися три останні сонати творця «Прометея». Методологічною основою виступає інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні, позначений сформованістю в ньому стильового порівняльного аналізу та історичного, герменевтичного ракурсів музикознавчого методу. Наукова новизна роботи
базується на концепції глибинності досягнень салонного мистецтва Одеси, довір’я до якого сформувало захоплене прийняття одеською публікою піаніста і композитора О. Скрябіна 1898 р., а також безумовну пошану до музичних абстракцій промістеріальних образів-тем трьох останніх сонат композитора, музичний тематизм Містерії. Висновки. Витоки одеської піаністичної школи
значною мірою обумовлені успіхом прем’єри фортепіанного Концерту 1898 року, що позначилося в салонних засадах піанізму й композицій Скрябіна. У творчості композитора екстатична лірика відсторонює театральну змістовну антитетичність на користь монологічної всеохоплюючої радості долання драматизму/трагізму буття, втілення якої вирішується опорою на скрябінську дзвонність. Містична узагальненість дзвонності Скрябіна протистоїть натуралізму кучкістів і
Рахманінова, але має спільний з ними виток у православному інструменталізмі церковного дзвоніння, невідривного від абстракції танечності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
одеські піаністі |
uk_UA |
dc.subject |
репертуарний здобуток |
uk_UA |
dc.subject |
сонати О. Скрябіна |
uk_UA |
dc.subject |
О. Скрябін |
uk_UA |
dc.subject |
соната |
uk_UA |
dc.title |
СОНАТИ О. СКРЯБІНА ЯК РЕПЕРТУАРНИЙ ЗДОБУТОК ОДЕСЬКИХ ПІАНІСТІВ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Sonatas A. Skrjabin as repertory achievement of оdеssa pianists |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |