dc.contributor.author |
Захарова, Валентина Анатоліївна |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-19T12:51:19Z |
|
dc.date.available |
2020-06-19T12:51:19Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Захарова В. А. Жінки в українському балеті: до історіографії дослідження / Валентина Анатоліївна Захарова // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : ІДЕЯ-ПРИНТ, 2018. Вип. ХХXХІ. С. 260 - 267 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1500 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to systematize the main work on the role of women - dancers, choreographers, teachers - in the establishment of the Ukrainian ballet school, presented by the work of scientists and art critics and other publications. The methodology of the research is based on the use of historical, bibliographic and descriptive methods with a projection on art study analysis. Scientific novelty. The article is the first attempt to systematize the material on the research of female ballet
performances in Ukraine. Conclusions. The analysis of sources on the history of the establishment of ballet art in Ukraine and the beginnings of the formation of a national school of ballet performances gives grounds to assert about the accumulated factual and historical material. However, the study of the formation and the current state of women's ballet performances in Ukraine has not yet become the subject of systematic interest on the part of scientists. At the same time, these issues, as well as the emergence and formation of women's classical dance, will further cause a research interest in connection with the relevance of artistic innovative searches, the activation of feminist movements, general deepening of the relevance of gender issues in contemporary socio-cultural processes. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета дослідження – систематизувати основні праці щодо висвітлення ролі жінок –
танцівниць, балетмейстерів, педагогів – у становленні української балетної школи, представлені напрацюваннями вчених-мистецтвознавців та іншими публікаціями. Методологія дослідження ґрунтується на використанні історичного, бібліографічного і описового методів з проекцією на мистецтвознавчий аналіз. Наукова новизна. Стаття є першою спробою систематизації матеріалу про дослідження жіночого балетного виконавства в Україні. Висновки. Аналіз джерел з історії становлення балетного мистецтва України і початків формування вітчизняної школи балетного
виконавства дає підстави стверджувати про чималий накопичений фактологічний та історичний матеріал. Проте дослідження становлення і сучасного стану жіночого балетного виконавства в Україні ще не стало предметом системного зацікавлення з боку науковців. При цьому ці питання, як і зародження і становлення жіночого класичного танцю, надалі викликатимуть дослідницький інтерес у зв’язку з актуальністю мистецьких новаторських пошуків, активізацією феміністичних
рухів, загальним поглибленням актуальності гендерної проблематики в сучасних соціокультурних процесах. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
український балет |
uk_UA |
dc.subject |
жінки |
uk_UA |
dc.subject |
історіографія дослідження |
uk_UA |
dc.title |
ЖІНКИ В УКРАЇНСЬКОМУ БАЛЕТІ: ДО ІСТОРІОГРАФІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Women in Ukrainian ballets: to the history of the research |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |