Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

КОНЦЕПТУАЛЬНІ МОДЕЛІ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ У СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ КОСТЮМА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Білякович, Ліана Миколаївна
dc.date.accessioned 2020-06-23T12:48:18Z
dc.date.available 2020-06-23T12:48:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Білякович Л. М. Концептуальні моделі, принципи і методи прогнозування у сучасному дизайні костюма: теоретичний аспект / Ліана Миколаївна Білякович // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 68-79 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1538
dc.description The purpose of the article is to disclose the content of the main principles and methods of forecasting in design in the aspect of their connection with the general scientific principles and methods of forecasting, the main conceptual models of fashion dynamics and modern prognostic and design practice. The methodology of the scientific research is based on the principles of a systematic approach, the application of comparative and historical and analytical methods of research. The scientific novelty of the article is to concretize the theoretical and methodological support of the connection of the basic principles and methods of forecasting in design with the conceptual models of fashion dynamics and to highlight the peculiarities of their application on the example of the experience of the leading trend bureaux and trend setters. Conclusions. The analysis of theoretical representations of the dynamics of fashion and theory and practice of its forecasting confirms the precondition of the principles and methods of prognostic activity by the conceptual models, first of all, the cyclic one, general scientific experience of forecasting and specificity of the object of forecasting that is a complex system covering the immanent evolution of costume, sociocultural changes, sociopsychological settings, value orientations, consumers’ expectations, designers’ activities, etc. In the theoretical and methodological and gnoseological aspects, the investigation of the principles and methods of forecasting serves as a link between the so-called “grand theories” of fashion dynamics and applied subject researches. The regularity, cyclicity, reversibility of its changes shown in the cyclic concept of fashion dynamics, accompanied by the action of random factors, courses the application of both intuitive and formalized research methods in the forecasting (extrapolation, method of expert evaluations, modeling, etc.), which on the subject and purpose and structural levels combine a number of general scientific, “ancestral” and specific, type characteristics. One of the ways to improve the accuracy and effectiveness of the forecasting is to combine several methods at different stages of the prognostic studying. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – розкрити зміст основних принципів і методів прогнозування у дизайні в аспекті їх зв’язку з загальнонауковими принципами і методами прогнозування, основними концептуальними моделями динаміки моди та сучасною прогностично-дизайнерською практикою. Методологія наукового пошуку ґрунтується на принципах системного підходу, порівняльно-історичному та аналітичному методах. Наукова новизна публікації полягає уконкретизації теоретико-методологічного обґрунтування зв’язку основних принципів і методів прогнозування у дизайні з концептуальними моделями модної динаміки та висвітленні особливостей їх застосування на прикладі досвіду провідних тренд-бюро і тренд-сеттерів. Висновки. Аналіз теорії і практики прогнозування модних тенденцій засвідчує зумовленість принципів і методів прогностичної діяльності концептуальними моделями динаміки моди, передусім, циклічною, загальнонауковим досвідом прогностики та особливостями об’єкта прогнозування – складноорганізованої системи моди, що охоплює іманентну еволюцію форм костюма, соціокультурні зміни, соціопсихологічні установки, ціннісні орієнтації, очікування споживачів, діяльність дизайнерів тощо. У теоретико-методологічному, гносеологічному аспекті, розгляд принципів і методів прогнозування слугує єднальною ланкою між так званими «гранд-теоріями» модної динаміки та прикладними предметними дослідженнями. Відображена у циклічній моделі динаміки моди закономірність, повторюваність, зворотність її змін, супроводжуваних дією випадкових чинників, зумовлює застосування у прогнозуванні як інтуїтивних, так і формалізованих методів дослідження (екстраполяції, методу експертних оцінок, моделювання тощо), які на предметно-цільовому і структурному рівнях поєднують низку загальнонаукових і галузевих, родових і видових ознак. Одним із шляхів підвищення точності та ефективності прогнозу є звернення до кількох методів на різних етапах прогностичного дослідження. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject концептуальні моделі uk_UA
dc.subject методи прогнозування у сучасному дизайні костюма uk_UA
dc.subject методи прогнозування uk_UA
dc.subject сучасний дизайн костюма uk_UA
dc.title КОНЦЕПТУАЛЬНІ МОДЕЛІ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ У СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ КОСТЮМА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ uk_UA
dc.title.alternative Conceptual models, principles and methods of forecasting in a modern costume design: theoretical aspect uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу