Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ЕВОЛЮЦІЯ ТАНЦЮ НА ПУАНТАХ У ДІЯЛЬНОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРІВ ХІХ – ХХ СТОЛІТТЯ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Перова, Ганна Олексіївна
dc.date.accessioned 2020-06-25T10:17:39Z
dc.date.available 2020-06-25T10:17:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Перова Г. О. Еволюція танцю на пуантах у діяльності балетмейстерів ХІХ – ХХ століття / Ганна Олексіївна Перова // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 394-400 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1544
dc.description Purpose of the Article – to reveal the role of ballet masters of the nineteenth and twentieth centuries in the development of dance techniques on pointe shoes. Methodology. The combination of methods of analysis and synthesis, the chronological principle of the consideration of events made it possible to conduct a scientifically objective study. Scientific novelty. The scientific innovation of the article is to justify the concept of the leading role of choreographers in the evolution of dance techniques on pointe shoes in the XIX-XX centuries. Conclusions. One of the main factors of the development of dance on pointe shoes in the XIX-XX centuries was the work of choreographers. The dance technique on pointe shoes became the defining element of classical choreography, evolved on the way to virtuosity – an essential factor in the development of ballet: the first attempts to rise to the fingertips (realization of the artistic concepts of Ch. Didlo in the preromantic era); the formation of a new style of romantic ballet through the statement of dance on pointe shoes (F. Tagloni); expansion of its capabilities, complication and increase in the number of finger movements (M. Petipa); renewal (M. Fokine); reforming the technique of performance in the works of the apologist neoclassic and stubborn supporter of finger technique – J. Balanchine. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити роль балетмейстерів ХІХ – ХХ ст. у розвитку техніки танцю на пуантах. Методологія. Поєднання методів аналізу та синтезу, хронологічного принципу розгляду подій дало змогу провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна статті полягає в обґрунтуванні концепції провідної ролі балетмейстерів в еволюціонуванні техніки танцю на пуантах у ХІХ – ХХ ст. Висновки. Одним з головних чинників розвитку танцю на пуантах у ХІХ – ХХ ст. була творчість балетмейстерів. Техніка танцю на пуантах, визначального елементу класичної хореографії, еволюціонувала у прагненні до віртуозності як важливого чинника розвитку балету від перших спроб піднятися на кінчики пальців (на реалізацію художніх концепцій Ш. Дідло преромантичної доби) та формування нового стилю романтичного балету через ствердження танцю на пуантах (Ф. Тальоні), крізь розширення його можливостей, ускладнення та збільшення кількості пальцевих рухів (М. Петіпа), оновлене прочитання (М. Фокін), до реформування техніки виконання у творчості апологета неокласики та завзятого прибічника пальцевої техніки – Дж. Баланчина. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject танець на пуантах uk_UA
dc.subject балетмейстер uk_UA
dc.title ЕВОЛЮЦІЯ ТАНЦЮ НА ПУАНТАХ У ДІЯЛЬНОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРІВ ХІХ – ХХ СТОЛІТТЯ uk_UA
dc.title.alternative The evolution of dancing on pointe shoes in the activities of the ballet masters of the XIX – XX century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу