Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

МОЗАЇКА З ІМПЕРАТОРОМ КОСТЯНТИНОМ IV ПОГОНАТОМ: КІВОРІЙ ТА ЗАВІСИ

Show simple item record

dc.contributor.author Матвєєва, Юлія Геннадіївна
dc.date.accessioned 2020-06-26T11:22:55Z
dc.date.available 2020-06-26T11:22:55Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Матвєєва Ю. Г. Мозаїка з імператором Костянтином IV Погонатом: ківорій та завіси / Юлія Геннадіївна Матвєєва // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 156-162 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1561
dc.description Purpose of the article. Identify the role of architectural and textile framing around the portrait of Emperor Constantine IV as artistic, symbolic, and traditional cultural objects. To analyze whether the images of architectural details and fabrics had real prototypes in the ceremony of the emperor giving the gifts and the church life of that time, or the objects depicted on mosaics were only decorative objects that had no connection with the rite and the meaning of the image. The methodology of the study includes formal, comparative, historical, iconographic and semiotic methods. The scientific novelty of the work is a new disclosure of the role of architectural and textile objects as images that not only contributed to the stability and decorativeness of the ancient compositions but also reflected real historical artifacts of church life and the imperial ritual of bringing the gifts to the church. These objects also had a tremendous semiotic meaning as symbolic means, indicating: 1) a special sacred place where the action takes place - directly at the altar; 2) the highest social status of the imperial gift that takes place in the image; 3) the union of the work of secular authority with the priesthood’s service of God, through which the fullness of the Church as the Body of Christ formed in the sense of the Christian community of the priesthood and believers. Conclusions. Real objects are used as a composite frame on the portrait of Constantine IV Pogonatus - ciborium and curtains that give us information about the historical ritual and its image, as well as the symbols of bringing of the most critical imperial gift that was a symbol of the combination of the secular and priesthood parts of the church society into a single Christian community - the Church as the Body of Christ. The tradition was started at the Cathedral of St. Sophia of Constantinople. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Виявити роль архітектурного та текстильного обрамлення навколо портрета імператора Костянтина IV як художніх, символічних та традиційно-культурних об’єктів. Проаналізувати, чи мали зображення архітектурних деталей і тканин реальні прототипи в обряді принесення дарів імператором і церковному побуті того часу, чи на мозаїках використовують лише декоративні об’єкти, які не мають зв’язку із обрядом та сенсом зображення. Методологія дослідження полягає у застосуванні формального, компаративного, історичного, іконографічного та семіотичного методів. Наукова новизна роботи – це нове розкриття ролі архітектурних і текстильн и сприяли стабільності та декоративності давніх композицій, а і відображали реальні історичні их об’єктів як зображень, що не тільк предмети церковного побуту та імператорського ритуалу принесення дарунків церкві. Ці предмети також мали велике семіотичне значення як символічні засоби, що вказували на: 1) особливе сакральне місце, де відбувається дійство – безпосередньо біля престолу; 2) найвищий соціальний статус імператорського дарування, що відбувається на зображенні; 3) поєднання роботи світської влади із служінням Богові священства, через що складалася повнота Церкви як тіла Христова у сенсі християнської спільноти священства і вірних християн. Висновки. На портреті Костянтина IV Погоната в якості композиційного обрамлення використовуються реальні предмети – ківорій та завіси, які дають нам відомості про історичний ритуал і його вигляд, а також є символами принесення найважливішого імператорського дару, що був символом поєднання світської та священицької частин церковного суспільства в єдину християнську спільноту – Церкви як Тіла Христового. Традицію було розпочато у соборі Св. Софії Константинопольської.. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject імператор uk_UA
dc.subject Костянтин IV uk_UA
dc.subject мозаїка uk_UA
dc.subject ківорій uk_UA
dc.subject завіси uk_UA
dc.subject імператор Костянтин IV Погонат uk_UA
dc.title МОЗАЇКА З ІМПЕРАТОРОМ КОСТЯНТИНОМ IV ПОГОНАТОМ: КІВОРІЙ ТА ЗАВІСИ uk_UA
dc.title.alternative Mosaic with the Emperor Constantine IV Pogonatus: ciborium and veils uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account