Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

СТРАТЕГИЯ ОПТИМИЗАЦИИ ПРЕПОДАВАНИЯ ФОРТЕПИАННОЙ ИМПРОВИЗАЦИИ

Show simple item record

dc.contributor.author Лян, Сяомэй
dc.date.accessioned 2020-08-06T12:58:51Z
dc.date.available 2020-08-06T12:58:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Лян Сяомэй Стратегія оптимізації викладання фортепіанної імпровізації / Лян Сяомэй // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 341-346 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1895
dc.description The purpose of the article is to formulate and substantiate the key components of teaching improvised accompaniment in the process of teaching the piano class. The methodology of the research is based on the use of a pedagogical approach using methods of systemic and structuralfunctional analysis and taking into account the integration of pedagogical traditions and innovations. Scientific novelty. The article highlights three important components of teaching improvisation accompaniment in the professional training of musicians in the piano class. Conclusions. The piano improvisation accompaniment is one of the most important courses in teaching music in universities and colleges, which is of particular importance and value for cultivating and forming the professional skills of students, revealing their abilities and talents. Therefore, piano teachers must constantly integrate all teaching resources in teaching, especially in developing practical skills, to seek and accumulate innovative teaching aids, to build a more advanced piano accompaniment model to help students maximize their improvisational abilities in accompaniment. At the same time, teachers should constantly improve their professional level of piano improvisation accompaniment, as well as constantly raise the requirements for improving the preparation of students for improvised accompaniment skills, so that in the future their professional activity could meet high standards and strict requirements in this area. uk_UA
dc.description.abstract Цель работы – сформировать и обосновать ключевые составляющие обучения импровизированному аккомпанированию в процессе преподавания по классу фортепиано. Методология исследования базируется на педагогическом подходе с использованием методов системного и структурно-функционального анализа и учета интеграции педагогических традиций и новаций. Научная новизна. В статье выделены три важные составляющие обучения импровизационному сопровождению в профессиональной подготовке музыкантов по классу фортепиано. Выводы. Фортепианное импровизированное сопровождение – один из важнейших курсов в преподавании музыки в университетах и колледжах, который имеет особое значение и ценность для культивирования и формирования профессиональных навыков студентов, раскрытия их способностей и талантов. Поэтому преподаватели фортепиано должны постоянно интегрировать все учебные ресурсы в преподавании, особенно в развитии практических навыков, искать и накапливать инновационные средства обучения, выстраивать более совершенную модель курса фортепианного аккомпанемента, чтобы помочь студентам максимизировать свои импровизационные способности в сопровождении. В то же время педагоги должны постоянно повышать свой профессиональный уровень фортепианного импровизированного сопровождения, а также требования к усовершенствованию подготовки студентов к импровизированным навыкам сопровождения, чтобы в будущем их профессиональная деятельность могла соответствовать высоким стандартам и строгим требованиям в этой сфере. uk_UA
dc.language.iso ru_RU uk_UA
dc.subject оптимизация. uk_UA
dc.subject фортепианная импровизовация uk_UA
dc.title СТРАТЕГИЯ ОПТИМИЗАЦИИ ПРЕПОДАВАНИЯ ФОРТЕПИАННОЙ ИМПРОВИЗАЦИИ uk_UA
dc.title.alternative Strategy of optimization of teaching of piano improvisation uk_UA
dc.title.alternative Стратегія оптимізації викладання фортепіанної імпровізації uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account