Короткий опис(реферат):
У роботі розглядаються проблеми розвитку балетмейстерського мистецтва й утвердження українського сценічного танцю у контексті поступу європейської художньої культури першої третини ХХ століття. Дослідження складних процесів розвитку європейської хореографії і становлення українського танцювального мистецтва та балетного театру в естетико-філософському, культурологічному й історичному аспектах дає можливість відобразити влив на них таких напрямків художньої культури пограниччя ХІХ-ХХ століть, як імпресіонізм та експресіонізм. Звернення до названих напрямків з погляду стилю як структурно-типологічної категорії мистецтва дозволило розглянути основні естетичні категорії хореографічного мистецтва - “зображальне” та “виражальне”, які зумовлювали розвиток не тільки світового хореографічного мистецтва, а й українського сценічного танцю даного періоду. Обґрунтування поняття “стиль”, а також поглиблений аналіз танцювальної структури творів українських балетмейстерів 10-30-х років ХХ століття сприяли виявленню внутрішніх стилеутворюючих елементів національного народного танцю - його систем знакових абстракцій.
Суть розробки, основні результати:
Work concentrates on the problems of the development of the balletmasters`art and confirmation of Ukrainian dance inside the context of the development of European art culture of the first one third of XX century. Research of the complex processes of the formation European choreography and of the development of Ukrainian dancing art and ballet theatre in the aethetical, philosophical, culturological and historical aspects makes it possible to show an influence of the impressionism and expressionism on them. Also a turn towards above mentioned art methods from the point of style as a category of structure and type of art made it possible to examine major aethetical categories of choreography: “portrayal” and “expressive”, wich determined the development of world choreographical art and also Ukrainian theatrical dance of the above mentioned period. Substantiation of style and the deep analysis of the dance structure of Ukrainian balletmasters works allowed the creation of internal style formation element of national dance - the creation of its systems of sing abstractions.