Короткий опис(реферат):
Робота присвячена проблемі розробки методології веризму, історично-стилістичний зміст якого склався в руслі італійської художньої традиції. Однак веризм складає надбання й інших країн, виявляючи якості стилю епохи кінця ХІХ - початку ХХ століття, з істотними лініями історичного передування і наступного розвитку в мистецтві минулого століття. В дисертації підкреслюється значущість естетики і світоглядної установки в цілому італійського романтизму, на основі якого об’єктивно склався веризм, знаходячи паралелі в утопічних концепціях тайпінів у Китаї, наслідком діяльності яких виявився гуманістичний реформізм і революційні ідеї, що живили в сукупності художній рух “літератури рідних місць”. Останнє усвідомлюється як паралель європейському веризму, оскільки в центрі виявилася стилістика “провінціалізму-етнографізму” у літературі, представленої генієм Лу Синя. Одночасно традиційний китайський музичний театр - пекінська опера - виявився під впливом зазначеного літературного явища, складаючи очевидні паралелі до італійського веризму. Цією епохальною спільністю автор пояснює особливу значущість для китайських виконавців творів веристів і стилю в цілому. Успіхи китайських вокалістів в освоєнні веристського репертуару, за спостереженнями автора дослідження, визначають універсалізацію для них веристських стилістичних елементів у художній практиці в цілому, що гіперболізує перед- і quasі-веристські показники у творчості оперних класиків різних країн. Автор підкреслює веристські стилістичні складові в творах російських класиків кінця ХІХ - початку ХХ століття, а також явищ драматичного мюзиклу 1950-х - 1960-х років, знаходячи паралелі до оригінального явища реформованої китайської опери Ма Ке.
Суть розробки, основні результати:
The work is devoted to a problem of development of methodology of verism, the historical sense of which style has developed in a channel of the Italian art tradition. However vеrism makes property and other countries, revealing qualities of the given style as style of epoch of the end ХІХ - beginning ХХ centuries, with essential lines historical and subsequent development in art of past century. In the dissertation the importance of an aesthetics and the installation of wordl outlook in the whole Italian romanticism is emphasized, on the basis of which objectively has developed vеrism, finding parallels in the utopian concepts Tai Pin in China, a consequence of which activity has appeared humanism-rеfоrmism and revolutionary ideas, to stimulate in aggregate art movement " the literatures of native places ". Last is realized as a parallel European verism.
The successes Chinese vоcаlists in development of verism repertoir, on supervision of the author of research, determine universalism for them of verism stylistic elements in art practice as a whole. The author emphasizes vеrism stylistic components in products Russian klassics of the end ХІХ - beginning ХХ centuries, and also phenomena of a drama musical 1950-th - 1960-th years, finding parallels to the original phenomenon of the reformed Chinese opera Ма Ке.