Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Художній образ в українському народно-сценічному танці

Show simple item record

dc.contributor.author Бойко, Ольга Степанівна uk_UA
dc.date.accessioned 2020-09-11T09:32:00Z
dc.date.available 2020-09-11T09:32:00Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Бойко О. С. Художній образ в українському народно-сценічному танці : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Ольга Степанівна Бойко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2008. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2142
dc.description This dissertation is one of the first studies in Fine Arts researches of an Artistic image in Ukrainian folk - stage dance. In our work we consider the nature and properties of Artistic image as a category of aesthetics, and the specificity of image in the dancing art. We critically rethink a number of obsolete tenets and conclusions regarding the typology and the sources of Ukrainian folk choreography, folk syncretism, classification of the round dances with singing, etc. The problem of non-concordance between the outer and inner image, the form and the content in the folk stage dance has gained specific acuteness in the choreographic art because of the threat in the form of so-called “Malorossiya” folk art (remnants of the past) on the one hand, and vacuous, non-spiritual modernization of the folk dance in recent time on the other. Under new circumstances of cultural plurality, a sort of hazardous tendency could be traced in public consciousness: to form a negative attitude towards the folk stage dance as an artistic phenomenon, which assists to create not the Ukrainian national character, but a sort of Ukrainian stereotype in baggy trousers and embroidered shirt. en
dc.description.abstract Дисертація є одним з перших мистецтвознавчих досліджень художнього образу в українському народно-сценічному танці. В роботі розглядається природа й ознаки художнього образу як категорії естетики, специфіка образу в танцювальному мистецтві, критично переосмислюється ряд положень і висновків про ґенезу й типологію української народної хореографії, фольклорний синкретизм, класифікацію хороводів тощо. Проблема невідповідності між зовнішнім та внутрішнім образом, формою і змістом народно-сценічного танцю набула в хореографічному мистецтві особливої гостроти у зв’язку з загрозою як «малоросійщини» (наслідок минулого) так і беззмістовної та бездуховної, модернізації народного танцю в наш час. В нових обставинах культурного плюралізму намітилася небезпечна тенденція формування в суспільній свідомості негативного сприйняття народно-сценічного танцю як явища мистецтва, що формує не національний характер, а «шароварно-вишиванковий стереотип» українця. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Київський національний університет культури і мистецтв uk_UA
dc.subject художній образ uk_UA
dc.subject народно-сценічний танець uk_UA
dc.subject український народно-сценічний танець uk_UA
dc.title Художній образ в українському народно-сценічному танці uk_UA
dc.title.alternative Artistic image in Ukrainian folk en
dc.type Other en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account