Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено дослідженню акторської творчості Йосипа Гірняка 1922-1933 рр. та аналізові принципів образу-маски й гротескних засобів виразності у практиці митця. У зв’язку з цим простежено етапи професійного становлення актора, висвітлено його сценічний доробок на сцені Мистецького об’єднання “Березіль” і театру “Березіль”, аргументовано репрезентативність творчості Й. Гірняка для театральної естетики Л. Курбаса. Узагальнення особливостей сценічної маски та засобів гротеску в акторському мистецтві 1920-1930-х рр. зроблено на основі праць зарубіжних і вітчизняних учених. Важливим для дослідження став аналіз універсальної виконавської манери Й. Гірняка, що відбивала актуальні шукання акторського мистецтва першої третини ХХ століття.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation is devoted to the investigation of image-mask and stage grotesque as techniques of Yosyp Hirniak’s creative activity of an actor at the Berezil Theater during the period of 1922-1933. In this connection, the attention is focused on the stages of professional growth of the artist, and his artistic work is studied in the context of form-creating processes in the Berezil Theater; besides, Yosyp Hirniak’s artistic work is proved to be representative of the principles of Les Kurbas’ aesthetics. The peculiarities of stage mask and stage grotesque in the performing art of the 1920s - 1930s are summarized theoretically on the basis of research works by foreign and Ukrainian scientists. The analysis of Yosyp Hirniak’s universal acting style, reflecting all the innovations present in the art of acting during the period of the 1900s - 1930s, was of a great importance for the investigation.