Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Львівське гутне скло у контексті міжнародного студійного руху: художні особливості та осередки скловиробництва

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бокотей, Михайло Андрійович uk_UA
dc.date.accessioned 2020-09-14T09:35:15Z
dc.date.available 2020-09-14T09:35:15Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Бокотей М. А. Львівське гутне скло у контексті міжнародного студійного руху: художні особливості та осередки скловиробництва : автореф. дис. на здобуття наук. ступ.канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.06 "Декоративне і прикладне мистецтво" / Михайло Андрійович Бокотей ; Львів. нац. акад. мистецтв. Л., 2018. 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2150
dc.description The research is devoted to the problems of blown glass products of Ukrainian glass-making enterprises of the late XX - early XXI century. The scientific and methodological approaches to the study of this topic are generalized, a considerable amount of literature and visual sources have been processed. The issue of small-scale blown glass art production in Soviet and late Ukrainian art history had been considered exceptionally in the framework of decorative and applied art. With the advent of the term "design" in the scientific terminology, arised a need to classify the design activity of craftsmen and professional glass artists on the production enterprises as a creative method, process and result of industrial product design. The issue of Ukrainian artists activities in the glass industry is not well explored today not only in the field of decorative arts, but also in the context of design. There are many unresolved issues concerning the creativity of Ukrainian glassblowers and artists who worked with design for the industrial replication. Particularly typical of the subject of this study is the Ukrainian example and, more specifically, the one of how the work of Ukrainian individual artists exerts an influence in terms of the studio movement on the design of serial products of glass enterprises. Within the territory of the former USSR the glass manufacture reached its apogee in the 1970s - 1990s of the last century, when the Lviv Experimental Ceramic and Sculpture Factory proved to be the creative and production center for sculptors and artists of decorative and applied arts.This study gives careful attention to the issue of the influence that Lviv International Blown Glass Symposiums, with over 250 artists from 29 countries participating in it since 1989, exert on the development of the Ukrainian school of glass art design and the performance of glass-making enterprises. uk_UA
dc.description.abstract Дослідження присвячене проблематиці гутної продукції українських підприємств-скловиробників кінця ХХ - початку ХХІ ст. Узагальнено наукові та методологічні підходи до вивчення зазначеної теми, опрацьовано значний обсяг літератури та візуальних джерел. Для повноцінного вивчення проблеми розкрито історичні передумови розвитку гутництва в Україні окреслено основні його етапи та визначено ключові осередки, на базі продукції яких виконано глибинний аналіз формотворчих і технологічних властивостей. Увагу сконцентровано на діяльності двох провідних підприємств, які виконували тиражну продукцію способом вільного формування - Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики та «Компанії «Галицьке скло». Визначено основні типологічні групи малотиражної гутної продукції підприємств і проаналізовано їх у контексті проектної діяльності провідних художників і майстрів-гутників. З’ясовано основні стилістичні засоби, технологічні прийоми, методи формотворення і колористичні принципи, а на їх підставі зроблено узагальнений висновок щодо індивідуальних рис і характерних особливостей української гутної продукції кінця ХХ - початку ХХІ ст., де превалювали традиційні засади класичної гути. Досліджено рівень впливу діяльності Міжнародних симпозіумів гутного скла у Львові на розвиток гутного виробництва в рамках українського декоративно-прикладного мистецтва та вітчизняної школи художнього скла загалом. Проаналізовано також діяльність провідних іноземних художників і ключових осередків скловиробництва в контексті поширення міжнародного руху студійного скла, який вплинув також на розвиток художнього скла в Україні. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Львівська національна академія мистецтв
dc.subject гутне скло uk_UA
dc.subject скловиробництво uk_UA
dc.subject міжнародний студійний рух uk_UA
dc.subject львівське гутне скло uk_UA
dc.title Львівське гутне скло у контексті міжнародного студійного руху: художні особливості та осередки скловиробництва uk_UA
dc.title.alternative Lviv blown glass in the context of the international studio movement: artistic features and glassmaking centers en
dc.type Other en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу