Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Стилістика символізму в модифікації фортепіанних жанрів прелюдії та етюду в ХІХ - початку ХХ століть

Show simple item record

dc.contributor.author Бордонюк, Володимир Іванович uk_UA
dc.date.accessioned 2020-09-15T12:36:33Z
dc.date.available 2020-09-15T12:36:33Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Бордонюк В. І. Стилістика символізму в модифікації фортепіанних жанрів прелюдії та етюду в XIX - початку XX століть : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Володимир Іванович Бордонюк ; Одес. держ. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. О., 2008. 14 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2166
dc.description The dissertation is devoted to studies of stylistic expressivity of the genre typology of prelude & etude in creativity of outstanding composers: F. Chopin, А. Skriabin, C. Dеbussi, representing stylistics of romanticism - prеsymbolism and classics of symbolics methodology. A concept of the genre semantics of etude as a symbolization in the artistic integrity of aspects of expression of a skill of а composition is put forward; and this semantics defines the sense and instructive etudes, which are not less rеprеsеntаtive in the application of artistic readiness of an artist and form an independent layer of creativity in the epoch of early romanticism, keeping its importance up to our times. The genre of prelude builds a related quality of that of the etude, in many respects generically causing displaying of а musical etude. Proceeding from positions of works by Z. Lissa, in the light of the accepted technique of accent symbolics оrientation of creativity by F. Chopin the compositions of the above-mentioned authors are analysed in the dissertation. It is marked that F. Chopin’s genius opposed “abandonment” from symbolics instructions in his piano Etudes, which it put aside in its quantitative criteria from prelude. Etudes and prеludes by А. Skriabin inherited directly F.Chopin’s experience, they found out some essentially new parameters of treatment of these genres. Keeping а scale distance between Etudes and Preludes given by F.Chopin, the Russian composer “pulls together” the data of the typology with an integration of the scale of his cycle - in Peludes, in comparison with Etudes by Skriabin, the national character of rhythmic displays (as а heritage “Russian biedermer” of the Moscow school) is viewed. Prеludes and Etudes by Debussi demonstrate, in parallel to Skriabin, certain forms of rapproachement of the mentioned genres, with the seen underlining of immаnеntal-musical semantics of music. Symbolism has created а basis of a special sort of an “unmechanical revolution” of the piano style, thus having huge consequences for the piano world of the ХХth сentury up to present times. en
dc.description.abstract Дисертація присвячена вивченню стилістичної вираженості жанрових типологій прелюдії та етюду у творчості видатних композиторів Ф. Шопена, О. Скрябіна, К. Дебюссі, що представляють стилістику романтизму-передсимволізму і класику символістської методології. Висувається концепція жанрової семантики етюду як символізування в художній цілісності композиції аспектів виразу Майстерності; і ця семантика визначає смисл інструктивних етюдів, які не менш репрезентативні в заяві художньої готовності артиста і утворюють самостійний пласт творчості в епоху раннього романтизму, зберігаючи свою значущість аж до сьогодення. Жанр прелюдії складає споріднену типологічну якість до етюду, що багато в чому генетично обумовлює прояв музичного етюду. У дисертації проаналізовано твори названих авторів у світлі прийнятої методики акцентуації символістських орієнтирів творчості Ф. Шопена, виходячи з позицій праць З. Лісси. Відмічено, що геній Ф. Шопена опирався “відгородженню від символіки інструктивності” в його фортепіанних Етюдах, які він дистанціює в кількісних критеріях від своїх Прелюдій. Останні, за Й. Хоміньським, є “малими етюдами”, але, на відміну від своїх “укрупнених подібностей”, на відміну від Етюдів, є більш носіями риторичної традиції ДТК Й.С. Баха. Етюди та Прелюдії О. Скрябіна, ор. 8 та ор. 11, що успадкували безпосередньо досвід Ф. Шопена, виявили деякі принципово нові показники трактування цих жанрів, що обумовлені свідомою установкою на символістський образ думки. І ці прийняті їм корекції спадщини Ф. Шопена тим більш послідовно виявилися в ор. 67, 74 і ін. Прелюдії О. Скрябіна пізніх опусів створюють виходи на нові рубежі жанрових якостей композиції, також в них знаходимо “позаскрябінівську” стилістику як символ нової інструктивності - в розумових акціях музикантів в цілому. Прелюдії та Етюди К. Дебюссі, узагальнюючи досвід імпресіоністсько-символістської творчості композитора, демонструють, у паралель до О. Скрябіна, певні форми зближення названих жанрів, при цьому з видимим підкресленням іманентно-музичної смислової наповненості музики. Символістський принцип мислення - в заперечення силового втручання в світ природи і людської психіки, - створив основу особливого роду “позамеханічної революції” фортепіанної стилістики, що мала величезні наслідки для піаністичного світу ХХ століття і сучасності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової uk_UA
dc.subject символізм uk_UA
dc.subject фортепіанні жанри прелюдії uk_UA
dc.subject прелюдія uk_UA
dc.subject етюд uk_UA
dc.title Стилістика символізму в модифікації фортепіанних жанрів прелюдії та етюду в ХІХ - початку ХХ століть uk_UA
dc.title.alternative Symbolism stylistics in updating piano genres of prelude & etude in the XIX century - at the beginning of XX century en
dc.type Other en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account