Короткий опис(реферат):
Розглядається музично-виконавське мистецтво як творча практика, тобто спосіб закріплення, відтворення та розвитку музичного досвіду людини. Характеризується «актуальне буття» музичного твору у процесі виконання його для слухачів. Визначаються шляхи і способи актуалізації музичного твору, які сформувалися в історії європейської музики. Простежується процес перетворення нотного тексту у звуковий феномен на матеріалі фортепіанної сонати ор. 27 № 1 Л. ван Бетховена, «Крейслеріани» Р. Шумана та творів В. Бібіка (П’ята і Сьома сонати для фортепіано, вокальний цикл на вірші А.А. Ахматової). Також узагальнюється досвід актуалізації музичної класики у сучасній культурі України, що пов’язаний з організацією та проведенням міжнародних фестивалів класичної музики «Харківські асамблеї» (1991-2007).
Суть розробки, основні результати:
Under consideration is music-performing art as creative practice, i. e. means of consolidation, re-creation and development of a person’s music experience. “Actual existence of a music work” is characterized in the process of its performance to listeners. There are determined ways and means of music work actualization existing in history. The process of a music text transformation into a sounding phenomenon is traced on the material of a piano sonata of op. 27 № 1 L. Beethoven, “Kreisleriana” by R. Schumann and music compositions by V. Bibik (piano sonata № 5, piano sonata № 7, a vocal cycle set to “The Most Cherished” by A.A. Akchmatova). Also is generalized experience of music classics actualization in the contemporary culture of Ukraine, which is based on organization and conduction of classic music international festivals “The Kharkov Assemblies” (1991-2007).