Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гриценко, Ольга Григорівна | |
dc.date.accessioned | 2020-11-13T08:41:03Z | |
dc.date.available | 2020-11-13T08:41:03Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Гриценко О. Г. Культурологічні рефлексії ліричності у виконавських інтерпретаціях симфонічної музики Валерія Антонюка : дис. на здоб. наук. ступеня канд. мистецтвознавства : 26.00.01 – Теорія та історія культури (мистецтвознавство) / О. Г. Гриценко ; М-во культури, молоді та спорту України. НМАУ ім. П. І. Чайковського.. – Київ, 2020. – 223 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2345 | |
dc.description | The thesis is devoted to elucidation of creative method features of the contemporary Ukrainian composer-symphonist Valeriy Antonyuk. Due to the study of composer’s text and performing interpretations that realize the creative intention of the author, an analysis of his music lyric hero character is carried out. V. Antonyuk’s symphonic work is considered as phenomenon of metadiscourse, single artistic space of music piece (from its creation till performance and fixation) that so far remains out of attention of the current art criticism. Analysis of musical developments of modern Ukrainian composer V. Antonyuk attests his focus on creation of pieces of music in different genres. It was determined that he uses gains of varied conceptions of style. Traits of different music trends may be found in his creative method. With that, they all serve as a tool to achieve a concrete creative goal. V. Antonyuk is an artist who feels himself inherent in objecive reality, an immanent part of progressively evoltioning culture. With a worldview of a man of ХХІ century, having attained a high level in musical education, which included mastering a wide circle of humanities, he also comprehends essentially technical informational blocks of modern tools of musical programming and is capable of making a sound track to his new symphonies and instrumental pieces by himself. He is effective in experiments and composing the music of different genres, applying the options of almost all known composing techniques. Research of creative wealth of V. Antonyuk, – a renowned Ukrainian artist, who, continuing the traditions of Ukrainian classical music, finds himself in the epicentre of cultural life of ХХІ century, – is the future of forthcoming musical and cutural studies. This research also will foster the introduction of specific features and facts from the research process into the integral canvas of the composer's creative portrait in the context of his time. The influence of the consciousness of the interpreter on the formation of the final result of the composer's creativity and the creation of the conceptual field of the textual space of Ukrainian contemporary music were determined by means of cultural methodology. It is proved that in modern music the cognition and the recognition of reality, the analysis of its individual detections with the subsequent creation of a fairly complete picture of the world is impossible without understanding the spiritual world of the lyrical hero, without delving into the microcosm of his personality with all the reflections and treasures of the intellectual and mental being, without disclosure the traits of his style. The main result of the work are stated and it is underlined that its main result is an outlining of artisticaesthetic multidimensionality of the analyzed works of composer V. Antonyuk, due to comparison of the features of performing versions of different interpretations of his music. | uk_UA |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено висвітленню культурологічних особливостей творчого методу сучасного українського композитора-симфоніста Валерія Антонюка. Завдяки вивченню композиторського тексту та виконавських трактувань інтерпретаторів, які реалізують творчий задум автора, здійснено аналіз рефлексій особистісної ліричності його музики. Симфонічний доробок В. Антонюка розглянуто як феномен метадискурсу, єдиного художнього простору музичного твору (від його створення до виконання й фіксації), що поки залишається поза увагою сучасного мистецтвознавства. Аналіз творчих здобутків сучасного українського композитора В. Антонюка засвідчує його спрямування до створення різножанрових музичних полотен. Визначено, що він послуговується надбаннями різних стильових доктрин, у його творчому методі можна знайти риси різних музичних напрямків, але всі вони – інструмент задля досягнення певної художньої цілі. В. Антонюк – митець, який відчуває себе невід’ємною, іманентною частиною буття в сенсі розвитку культурного процесу. Маючи світогляд людини ХХІ ст. з міцним, якісним підґрунтям музичної освіти, що містить у собі володіння широким спектром гуманітарних знань, він володіє й суто технічними інформаційними блоками сучасних засобів музичного програмування та сам озвучує свої нові симфонії й інструментальні твори. Він вдало експериментує та створює різножанрову музику, застосовуючи можливості практично всіх відомих композиторських технік. Дослідження творчого багажу В. Антонюка, – відомого українського митця, який, продовжуючи традиції української класичної музики, знаходиться в самому епіцентрі культурного простору ХХІ ст., – є перспективою для подальших музикознавчих і культурологічних студій та сприятиме поєднанню окремих рис і деталей дослідницького процесу в цілісне полотно творчого портрета композитора в контексті його часу. Засобами культурологічної методології визначено вплив свідомості виконавця-інтерпретатора на формування кінцевого результату творчості композитора та створення концептуального поля текстового простору сучасної української музики. Доведено, що в сучасній музиці пізнання й освоєння дійсності, аналіз окремих її проявів із подальшим створенням більш-менш повної картини світу неможливе без осягнення духовного світу ліричного героя, без заглиблення у мікрокосмос його особистості з усіма рефлексіями й скарбами інтелектуального та психічного буття, без вияву рис стилю. Головним результатом роботи є окреслення художньо-естетичної багатоплановості проаналізованих творів композитора В. Антонюка, здійснене завдяки зіставленню особливостей виконавської редакції різних інтерпретаторів його музики. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Національна музична академія України імені П. І. Чайковського | uk_UA |
dc.subject | Валерій Антонюк, виконавська інтерпретація, композиторські інтенції, культурологічні рефлексії, ліричний герой, метадискурс, монотематизм, симфонічні наративи | uk_UA |
dc.title | Культурологічні рефлексії ліричності у виконавських інтерпретаціях симфонічної музики Валерія Антонюка | uk_UA |
dc.title.alternative | Cultural studies reflections of lyricism in performing interpretations of sympfonic music by Valeriy Antonyuk | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |