Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Захарчук, Тетяна Григорівна
dc.date.accessioned 2021-02-22T12:24:31Z
dc.date.available 2021-02-22T12:24:31Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Захарчук Т. Г. Художній принцип метафоричності у сучаснім вокальнім виконавстві : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Тетяна Григорівна Захарчук ; Одес. держ. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. О., 2008. 16 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2576
dc.description The realization of artistic mechanism of a metaphor principle in performing art of XX century is investigated in this work, seeing the metaphor becomes a dominant rule of performer’s approach in the opera productions in XX-th, particularly in the second half of the past century. The metaphor principle as a style approach in art performing outside an opera oeuvre is approved by such way as composer-performer in one person, where the question is concerned to prominent creators with the level of S. Rahmaninov, B. Bartok, etc. The specially analysis of a performer’s interpretations upon the aspect of finding of the style metaphors in them on the material of stage exhibitions of line vocalists (Shaljapin, Petrov, Gerasimenko and others) was made in this work. As well as the comparative analysis of the opera ‘Madame Butterfly’ by Puccini in the first and second editions, and analysis of Cio-Cio-San part in the performance of the author of the work also made in one. As a result of the analysis we approve the thesis about particularity of performers practice first of all in theatrical-production embodiments of the musical works and operas of prominent composers of the past and contemporaneity, in stylistic guideline to working with actor-stage version in alternative of editions, including author’s, as it in the case of interpretation by Puccini it’s opera ‘Madame Butterfly’. The metaphor principle as artistic-performance means of style detection in music and opera art was especially affirmed in the second half of XX century according to increase of metaphoric multiplicity of the style trends of post-vanguard. The stage productions of the operas by K. Monteverdi, G. Handel, M. Musorgsky, P. Tchaikovsky and others in correlation composer’s text-original and modern-determinate conceptual editions (from which nor one can present exclusively genuine model of interpretation) have formed the creative way to knowing of dual-multiplicity of interpretation as a style credo of contemporary music. uk_UA
dc.description.abstract У роботі простежується дія художнього механізму метафоричності у виконавстві ХХ століття, яка стає пануючим принципом виконавського підходу в оперних постановках у ХХ столітті, особливо в другій половині минулого століття. Метафоричність як стильовий підхід у виконавстві поза оперною творчістю апробований виходами композитор - виконавець в одній особі, коли мова йде про видатних творців рівня Рахманінова, Бартока, ін. У роботі зроблено спеціальний аналіз виконавських інтерпретацій - у площині знаходження в них стильових метафор - за матеріалами оперних виступів окремих вокалістів (Шаляпін, Петров, Герасименко, ін.), а також виконано порівняльний аналіз опери Пуччіні «Мадам Баттерфляй» у першій та у другій редакціях, аналіз партії Чіо-Чіо-Сан у виконанні автора дослідження. У якості результату аналізу пропонується теза про особливості виконавської практики, насамперед у театрально-постановочних втіленнях музичних творів, опер видатних композиторів минулого і сучасності, - у стилістичній установці роботи над виконавсько-сценічною версією в альтернативах редакцій - у тому числі авторських, як це має місце в трактуванні Пуччіні опери «Мадам Баттерфляй». Метафоричність як художньо-виконавська якість стильового виявлення в музиці та в оперному мистецтві особливо затвердилась у другій половині ХХ століття, відповідно наростанню метафоричної множинності стильових тенденцій поставангарду. Постановки опер К. Монтеверді, Г. Генделя, М. Мусоргського, П. Чайковського та ін. у співвідношенні уртекстових композиторських і сучасно осмислених редакцій, з яких жодна не може представляти єдино вірну модель виконання, - утворили творчий шлях усвідомлення двоїчності-множинності виконання як стильового кредо музики на сучасному етапі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової uk_UA
dc.subject метафоричність uk_UA
dc.subject сучасне вокальне виконавство uk_UA
dc.subject вокальне виконавство uk_UA
dc.subject художній принцип uk_UA
dc.title Художній принцип метафоричності у сучаснім вокальнім виконавстві uk_UA
dc.title.alternative The art principle of metaphor in contemporary vocal performing uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу