Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена розгляду поняття музичної події - загальнофілософської універсалії, що конкретизує процес протікання музичного часу. Функціонування музичної події досліджується на прикладі музики ХХ століття, з її потенційною композиційною незаданістю, у зв'язку з чим особливо актуальним виявляється дослідження чинників регулювання форми. В роботі здійснено фундаментальний огляд категоріальних властивостей події у контексті існуючих філософських, наукових та художніх уявлень про час; досліджено принципи організації музичного часу в музиці ХХ ст.; сформовано розгалужений теоретичний апарат для аналізу подієвої структури музичного твору; створено алгоритм аналітичних операцій; розглянуто систематику музичних форм ХХ ст. за критеріями подієвих закономірностей їх організації. Проаналізовано твори композиторів ХХ століття з точки зору їхньої подієвої структури.
Суть розробки, основні результати:
This thesis centers about a concept of musical event - a general universal that concretize the flowing of musical time. The musical event as an analytical category is the most actual for research of XX century music and its form-building processes. The fundamental survey of event categorial features in a context of existing scientific, philosophical and artistic conceptions of Time is carried out. The main principles of musical time organisation in contemporary music are analyzed from event point of view. The ramified terminology system for event structure analysis in musical composition is created. The systematisation of XX century musical forms by event criteria of their organisation is proposed. The event structure and its interaction with musical form-building process are analyzed on examples of contemporary musical compositions.