Короткий опис(реферат):
В дисертації визначено місце музичної культури Волині наприкінці ХХ - початку ХХІ століття в контексті музичної культури України та з’ясовано її регіональну специфіку через аналіз розвитку таких складових музичної культури як музичний фольклор і фольклористика, аматорське і професійне музичне виконавство, церковна музика, композиторська діяльність, поп-музика. Доведено, що специфіка музичної культури Волині в досліджувані роки знайшла прояв у 1) пріоритеті вокально-хорових жанрів складів над інструментальними;
2) опорі на місцеві фольклорні зразки та джерела;
3) художньо-естетичній виваженості, тяжінні до традиції, частину якої складає тісний зв’язок музичної творчості митців Волині з літературною спадщиною та фольклористичною діяльністю Лесі Українки, а також, в останні роки, з іменем І. Стравінського.
Показано, що загальноукраїнське значення музичної культури Волині полягає насамперед у її високому ступені національної автентичності.
Суть розробки, основні результати:
Thesis deals with the progressive trends of Volyn musical culture at the end of XX beginning the XXI century are explored in the context through the analysis of such constituents as musical folklore and folklorystyka, amateur and professional musical performing, church music, composer’s activity, pop-music. It’s certain, that the specifics of the Volyn musical culture in the researched years found the display in such progressive trends as: 1) mainly vocally-choral genres and vocal compositions comparative with instrumental; 2) to primary support on local folk-lore sources and standards; 3) artistic proportionality, reasonableness, tradition devoting, part of which makes the close connection of Volyn artist’s musical creation with the literary heritage and folklorystyk activity of Lesya Ukrainka. It is shown, that the national value of Volyn musical culture foremost consists in the high authentic degree of it’s cultural and artistic achievements.