dc.contributor.author |
Каблова, Тетяна Борисівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-15T13:33:00Z |
|
dc.date.available |
2021-03-15T13:33:00Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Каблова Т. Б. Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Тетяна Борисівна Каблова ; Нац. акад. кер. кадр. культури і мистецтв. К., 2014. 16 с. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2633 |
|
dc.description |
The thesis is dedicatedto the golden section as a compositional principle of Ukrainian musical culture in the last third of the twentieth century. For the first time in Ukrainian art the systematic comparative analysis of the phenomenon of the golden section in historical and cultural context was workout, the role of the golden section in the composition of music, inspired by fine art was investigated. The transmension concept of music written on stories and genres of art was developed, based on the concept of O. Koblyakov transmension manifestation in music composition. Transmension analysis based on the principle of the golden section, allows to simulate a circuit that generates a mechanism of integration concepts embodied in visual source, and reflects the interaction of assimilation and interaction of the fine arts and music. In the light of the integration of art and music the golden section in composition with works helps to combine spatial and temporal characteristics of these arts and affects the composition features of form and stories fiction. The proposed method of transmension composition analysis is presented as an example of Ukrainian composers works of the lastthird of the twentieth century - L. Dychko, I. Karabyts, V. Kikta. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Дисертацію присвячено вивченню золотого перетину як композиційного принципу трансмірності в українській музичній культурі останньої третини ХХ ст. Уперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний компаративний аналіз феномену золотого перетину в історико-культурному аспекті, досліджено роль золотого перетину у композиції музичних творів, інспірованих образотворчим мистецтвом. На основі концепції О. Коблякова щодо прояву трансмірності в музичному мистецтві розроблено поняття трансмірності композиції музичних творів, написаних на основі сюжетів та жанрів образотворчого мистецтва. Трансмірний аналіз, заснований на принципі золотого перетину, дозволяє моделювати схему, що генерує механізм інтеграції концепції, закладеної в образотворчому першоджерелі, та відображає асиміляцію та взаємодію складових у творах образотворчого та музичного мистецтв. У ракурсі інтеграції живопису та музики золотий перетин укомпозиції творів допомагає поєднувати просторово-часові характеристики зазначених видів мистецтв та впливає на композиційні особливості форми та сюжетів художніх творів. Запропонований метод трансмірного аналізу композиції презентовано на прикладі творів українських композиторів останньої третини ХХ ст. - Л. Дичко, І. Карабиця, В. Кікти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв |
uk_UA |
dc.subject |
золотий перетин |
uk_UA |
dc.subject |
композиційний принцип трансмірності |
uk_UA |
dc.subject |
українська музична культура |
uk_UA |
dc.title |
Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Golden Section Composition Principle of Transmension in Ukrainian Musical Culture (the last third оf the 20th Century) |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |